intel_guru Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Jeg har bestilt meg en MS 3.o nå. Er utrolig spent fordi jeg har hørt så mye bra om den. Onkelen min har Dual, og jeg synes den er altfor liten, og veldig dårlig ergonomisk utformet. MS 3.0 ligger utrolig godt i håndflaten har jeg hørt! Har MS 1.o nå, men den begynner å dra på årene (les: henger ikke helt med i svingene) så det er vel på tide å skaffe seg en ny! MS er vel gode for to ting, og det er Optiske muser og operativ systemer (Btw, har ikke Dual 800dpi, mens 3.o har 6000dpi?.. bare lurer..) Lenke til kommentar
XyruZ Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Har MS Intellimouse explorer 3.0 og er KJEMPE fornøyd med den... syntes logitech musa er for liten :sad: Er ikke sikker på dpien på logintech men MS explorer 3.0 har ihvertfall 6000dpi Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Logitech Dual optical er best.. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Hmm.. Det virker som om gjennomsnittsalderen på M$-mus eiere er en del lavere enn Logitech Masse "M$ er best, ingen protest!" "Logitech suger, M$ duger" "Alle som ikke liker samme som meg, er dum" og liknende. Ikke spesielt objektivt og konstruktivt dette. Jeg har prøvd begge musene, noe jeg tviler på at de som slenger Logitech og/eller M$ full av drit har. Begge er VELDIG gode mus, men har negative sider også. Jeg synes M$ sin ser stilig ut, den har god form, men ikke til spilling, synes jeg. Synes M$ virker litt glatt, som om jeg skal glippe den hvis det går fort for seg. Den er veldig nøyaktig, og med i svingene, men ikke like mye som Dual Optic, som faktisk har 2 sensorer med dobbelt så høy oppløsning. Skulle bare mangle. Men M$ sin er også litt "billigere". Knappene og hjulet er litt hengslete. Her er Logitech bedre. Musene deres er meg gjennomført bedre kvalitet enn M$. Jeg har nesten bare lovord om Dual Opticen. Formen er litt merkelig, men etter du har brukt den litt, er det rett og slett deilig. Den er litt liten ja, men selv for meg, med ikke akkurat små "fjortishender" som en eller annen Logitech-hater sa det så presist, er Logitech sin herlig å holde i. Det som er negativt med denne er programvaren. Logitech KAN ikke lage software til WinXP, bare så det er sagt! MouseWare er bare noe herk, og jeg har ikke innstallert det engang nå. Altså, Logitech synes jeg personlig er best. Musene deres har god kvalitet tvers gjennom, men programvaren kan du bare kaste ut vinduet. Microsoft er, selvfølgelig, mye flinkere til å lage software, og dette er ikke noe problem her. Men musen deres har litt lavere kvalitet enn Logitech. Den er også ikke så nøyaktig. Men det som er aller viktigst her, er vel formen, om den er behagelig. Her er det en smakssak, og jeg skal ikke diktere hva som er herlig og ikke for alle andre. Her får dere bare velge og teste selv. P.S. Logitech Dual Optical har 2 x 800dpi sensorer som oppdateres 2000 ganger pr. sekund. Explorer har en sensor på 400dpi som oppdateres 6000 ganger pr. sekund. [ Denne Melding var redigert av: dominizer på 2002-04-21 19:34 ] Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Begge mus er relativt ferske, og jeg har hatt min MS 3.0 en god stund nå, uten noen tegn til at den liksom skal være av dårlig kvalitet. Dette har lite å gjøre med å være fan av noen, men jeg har prøvd alle de omtalte musene, og jeg har en klar formening om hvordan min rangering er. 1) MS3.0 pga utformingen og nøyaktigheten 2) Logitech tilsynelatende like nøyeaktig, men mindre ergonomisk for meg (har små hender) 3) Razer boomslang (om mulig burde denne vært enda lenger bak på lista. den er utdatert med tanke på presisjon, og et |337 utseende er ingen grunn til å betale MER for denne enn alternativer som er bedre. Selv de mest hardcore nerde gamerne er i ferd med å forlate den. Ja, jeg kjenner noen av dem :smile: Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Må si meg enig med flertallet her. Intellimouse Explorer 3.0 musa er sinnykt bra. Det er den beste musa jeg noensinne har hatt. Sammen med Everglide Gaming Mat, Mouse Bungee og Mouse Skatez er det en dødelig kombinasjon i Multiplayer spill :smile: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Quote: On 2002-04-21 16:31, EddIe skrev:boomslang 2k kosta 850kr --> du burde seriøst tenke deg om før du kjøpe nåke anna!einaste minus me musa er att den er vanskelig å få tak i :sad: pluss at den er ukomfortabel og blir fort ødelagt, har ikke gode drivere til XP, lillefingerknappen er ubrukelig pga plasseringen, scrollehjulet er hardt som fy og den må renses annenhver time.. Lenke til kommentar
Jdronnen Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 TIL HAN SOM VILLE HA TAK I RAZER ! Heldiggrisen du da :smile: :smile: :smile: :smile: Selger tilfeldigvis en, har slutet å game, og hva er da vitsen med denne musa da ? http://www.qxl.com/cgi-bin/qxlhome.cgi/NO/...38846/_29285504 Eller så ligger den på QXL :smile: [ Denne Melding var redigert av: Jdronnen på 2002-04-27 18:06 ] Lenke til kommentar
EddIe Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Quote: On 2002-04-21 21:51, psilocybe skrev: Quote: On 2002-04-21 16:31, EddIe skrev: boomslang 2k kosta 850kr --> du burde seriøst tenke deg om før du kjøpe nåke anna! einaste minus me musa er att den er vanskelig å få tak i :sad: pluss at den er ukomfortabel og blir fort ødelagt, har ikke gode drivere til XP, lillefingerknappen er ubrukelig pga plasseringen, scrollehjulet er hardt som fy og den må renses annenhver time.. min boomslang har vertfall vart en evighet, har aldri hatt problem me drivera te xp. forma e snydens når du bruka den litt lenger enn 20 min... hovedgrunnen for at lisjefingerknappen e der e att rotta ska kunne brukast av venstrehendte og. og te han fyren so sa att den e u nøyakti, dual optical har en dpi på 2*800 boomslang 2k har 2000. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Jaja, DPI er absolutt ikke alt. Jeg har prøvd MS 3.0 og Dual Optical musene. Jeg må inrømme at jeg ikke har prøvd MS 3.0 i mer enn ca. 4 timer i fps-spill. Jeg merket _aldri_ noen som helst for glitching, hopping, med logitech musen, selv om den har 7,5 ganger lavere DPI enn MS 3.0 (Ikke at jeg opplevde hakking med MS musa heller) Jeg bryr meg ikke hva slags DPI Logitechen min har, så lenge den har en annen sensor til å ta opp det den første evt ikke skulle ta opp :smile: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Quote: On 2002-05-02 23:10, EddIe skrev:min boomslang har vertfall vart en evighet, har aldri hatt problem me drivera te xp. forma e snydens når du bruka den litt lenger enn 20 min... hovedgrunnen for at lisjefingerknappen e der e att rotta ska kunne brukast av venstrehendte og. og te han fyren so sa att den e u nøyakti, dual optical har en dpi på 2*800 boomslang 2k har 2000. da er du rett og slett heldig med eksemplaret du har kjøpt. min brukte vel ikke så mye mer enn to uker på å bli småfukcet (spis skrivefeil, onde sensur), og som nevnt på utallige sider og forum, boomslang har en tendens til å bryte sammen ganske fort. hvis du med "snydens" mener "bra" (personlig bruker jeg ordet snydens i sammenheng med "overdrevet inntak av alkohol", men men.. ), så vil jeg påstå at den er faktisk bedre å bruke i mindre enn 20 minutter.. alt over det blir bare ukomfortabelt pga utformingen. jeg brukte vel min bs2000 sammenhengende i en uke, ca. 10 timer daglig.. men, nei. den er og blir ukomfortabel. så det så Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Enig med dominizer om programvaren til Logitech: de lesser på med stæsj og funksjoner, så systray ser ut som inngangen til et tivoli. Kun èn gang med de greiene ombord. - iTouch-musa er lita, og låsen til topplokket ble ødelagt for enkelt. Dual optical-musa kunne godt vært litt større den også, men ligger litt bedre i handa, og funksjonelt er den vel oppimot perfekt. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Den dual optical saken er ikke god å holde, fordi den er for høy (har små 18-åring hender), og skjeiv. Ms saken er altfor stor til å spille fps spill.... Den ultimate musen er : Microsoft Intelli Mouse PS/2 ver 1.1 Har den samme intellisaken siden 95, og den er bare best (den produsert i mexico, den fra malaysia suger i kvalitet). Herlig ergonomisk (vant vell priser for det 94-96 tror jeg), og den fungerer for både venstre og høyre hendte brukere (jeg bruker begge <--- psyko) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå