Gå til innhold

Nytt Radeon 9800 PRO kort - Får ikke skjermbilde

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg et PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB-kort, men jeg får ikke skjermbilde i det hele tatt. Jeg trur det har noe med at hovedkortet mitt kun støtter AGP 4X, men jeg fikk høre at det skulle gå bra.

Har prøvd:

-Resete BIOS

-Div. innstillinger i BIOS

-Tatt ut andre kort som ikke er nødvendige

PC specs: (grufult:)

Hovedkort: Abit KX7-333 (Link)

CPU: AMD 2000+ (ikke overklokket)

Minne: TwinMOS 512MB PC2100

Endret av Equiox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du kjører det på 2x/4x eller 8x har ingenting å si.

Har du husket å koble til 4pin drev ekstra strøm?

OK, da hadde jeg rett på det punktet.

Ja, det har jeg gjort, men det snodige var at jeg prøvde uten nå, og da fikk jeg skjermbilde, men det eneste som sto var at jeg ikke hadde plugget inn pluggen på kortet.

Lenke til kommentar
Da er jo kortet iorden .

Muligens er 12v spenningen din for lav/ustabil for 9800 kortet

til å godta den.

..

Det var det som slo meg etterhvert også, men 360W Chieftec power burde vel holde til 2HDD, 4 vifter (5v) og en CD-Rom?

Lenke til kommentar

prøv med ett annet skjermkort

installerte nettop OS på en "ny" maksin.

altså, ikke nye komponenter, men ny kombinasjon.

fikk ikke HKet (ett eller annet som støttet celeron 933 som var med) til å virke med geforce4 mx460 kortet mitt. måtte ty til det gamle geforce2 gts

Lenke til kommentar
prøv med ett annet skjermkort

installerte nettop OS på en "ny" maksin.

altså, ikke nye komponenter, men ny kombinasjon.

fikk ikke HKet (ett eller annet som støttet celeron 933 som var med) til å virke med geforce4 mx460 kortet mitt. måtte ty til det gamle geforce2 gts

Det gamle skjermkortet fungerer som bare det, men når jeg starter opp med det nye kommer det ikke noe bilde, maskinen starter som den skal

Lenke til kommentar
Har akkurat det samme problemet som deg :hrm:

har også en 360w psu og abit hovedkort. :no:

Hadde samme problem da jeg skulle sette sammen mitt abit nf7-s med div komponenter.. Plukket alt fra hverandre, skulle sende inn hk'et, men så tenkte jeg at jeg prøver en gang til og da funket alt :hmm: Har sett andre tråder om lignende prob.. Prøv å sett pc'en sammen på nytt..

Lenke til kommentar
Har akkurat det samme problemet som deg  :hrm:

har også en 360w psu og abit hovedkort. :no:

Hadde samme problem da jeg skulle sette sammen mitt abit nf7-s med div komponenter.. Plukket alt fra hverandre, skulle sende inn hk'et, men så tenkte jeg at jeg prøver en gang til og da funket alt :hmm: Har sett andre tråder om lignende prob.. Prøv å sett pc'en sammen på nytt..

Takk-takk!

Skal prøve dette i morgen for da får jeg det nye toweret, en gylden sjangse får å prøve tipset ditt.

Lenke til kommentar
Chieftec 360w har "bare" 17A på +12v (ca.200W) .

Kanskje det er for lite igjen til radeon kortets 12v inngang .

Skulle være merkelig, siden min Chieftec 340w PSU gir mer enn nok strøm til mitt Powercolor Radeon 9800 Pro, i tillegg til en Athlon XP3000+ CPU, 2x512MB minne, 2 HDD'er, 1x DVD+RW, 1x CD+RW, et par USB enheter, etc.

Lenke til kommentar
Chieftec 360w har "bare" 17A på +12v (ca.200W) .

Kanskje det er for lite igjen til radeon kortets 12v inngang .

Neida, skal gå fint det.

Har selv kjørt 4 HD'er, Dvd-rom, dvdbrenner og 9800pro på en chieftec 360W.

Den slo seg av når jeg skulle overklokke litt (for mye), men det fungerte godt nok.

Lenke til kommentar

Det som skjer nå er:

Når jeg starter opp med det nye kortet så piper de høyt og lavt i PC-speakeren en gang, så fortsetter den med vanlig boot-prosedyren (mest trulig siden jeg kun har lyd, ikke bilde).

Skjermen min lyser grønt, så det tyder på at den får signal, men det er helt svart

Endret av Equiox
Lenke til kommentar
Det som skjer nå er:

Når jeg starter opp med det nye kortet så piper de høyt og lavt i PC-speakeren. Skjermen min lyser grønt, så det tyder på at den før signal, men det er helt svart

Funker det med et annet skjermkort, vil jeg nok tro at det er skjermkortet som er dødt.. prøv det evt. i en annen PC hvis du har mulighet, og send det i retur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...