Gå til innhold

Oppgradere Linux i tekstmodus

Gjest Slettet+432

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432

Hvordan kan jeg oppgradere fra rh linux 7.2 til 9.0 i tekstmodus, helst via ftp? Orker ikke sitte å oppgradere apache,php, mysql og så videre hele tiden.

Edit: det er kanskje et dumt spørsmål. Men jeg vil ikke bruke CD rom for et eller annet feiler da...

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å installere fedora?

Fedora core 2 er det som ville blitt rh 11 (fc1 tilsvarer rh 10).

Fedora har et automatisk oppdateringssystem som kan laste ned oppdateringer og installere dem selv.

Edit: Tror installeren til fedora også klarer å oppgradere systemet ditt fra rh 7.2 uten at du mister mye instillinger osv.

Endret av zyp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Og er det bra som server, da? Forresten var det ikke svar på spørsmålet, for jeg lurte på hvordan jeg gjør dette i RH linux.

edit: *fjernet*

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar

RedHat Linux er et prosjekt som er lagt dødt, og får ikke engang sikkerhetsoppdateringer. Skal du kjøre den som server, må du etterhvert regne med å bli utsatt for diverse slags innbrudd og hærverk. Vennligst vær en ansvarlig nettborger (og ikke en uansvarlig nettborker), og velg en Levende Distro. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Ok...tenker jeg skal bruke fedora core 2 da. Men hvor laster jeg det ned? Jeg kan få det med tekstgrensesnitt, sant?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Fant ikke noe der det stod om diskett-greia, hvordan gjør jeg det, hvor laster jeg ned diskett-greia,og hvor mange disketter krever det?

Mange spørsmål, hehe... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...