Gå til innhold

Pedofili. Legning eller sykdom?

Anbefalte innlegg

Jeg mener pedofile burde behandles som personer med en alvorlig å svært smittsom sykdom. De burde blitt satt i karantene til de var 100% friske. På samme måte som en med en alvorlig sykdom er en risiko for omverdenen, er pedofile en stor risiko for barn.

med at de burde bli satt i karantene mener jeg psykologisk hjelp og kastrering. Jeg har seriøse problemer med å ha noen form for medfølelse overfor pedofile. Jeg har litt for nær kjennskap til hvor store ødelegelser et overgrep kan medføre. Hvordan kan vi vite med sikkerhet at det hjelper med psykologisk hjelp? Kanskje det fungerer for noen, men hva med de det ikke virker på? Er det verdt å ta sjansen? Jeg mener de bør kastreres. Om 10.000 pedofile må kastreres for å redde 5.000 barn, så er det verdt det. Barna blir ødelagt for livet ( mange klarer å fungere bra, men vil aldri bli helt frie). Da mener jeg at det er bedre at de 10.000 pedofile får klare seg uten seksualdriftene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skriver det på den måten på grunn av at jeg ikke vil ha flere som sier at det ikke er det samme... Skjønner? Men jeg mener at det er viktig å si at det er en sammenheng mellom pedofili og overgrep på småbarn, og det tror jeg de fleste andre mener også..

Der er jeg sterkt uenig, tror mange har påpekt det fordi folk kommer med uttalelser som "alle pedofile bør bli skutt" o.l. Det blir fort at folk blander sammen, og bare antar at alle pedofile er overgripere, noe som tåkelegger debatten.

AtW

Det er nok godt mulig at mange blander sammen, og det er jeg enig i er dumt.. Men det at det er en sammenheng mellom pedofili og overgrep er jo en selvfølge, og det er vel nesten alle og enhver enige om.. Eller?

Endret av -mAdz-
Lenke til kommentar
Jeg mener pedofile burde behandles som personer med en alvorlig å svært smittsom sykdom. De burde blitt satt i karantene til de var 100% friske. På samme måte som en med en alvorlig sykdom er en risiko for omverdenen, er pedofile en stor risiko for barn.

med at de burde bli satt i karantene mener jeg psykologisk hjelp og kastrering. Jeg har seriøse problemer med å ha noen form for medfølelse overfor pedofile. Jeg har litt for nær kjennskap til hvor store ødelegelser et overgrep kan medføre. Hvordan kan vi vite med sikkerhet at det hjelper med psykologisk hjelp? Kanskje det fungerer for noen, men hva med de det ikke virker på? Er det verdt å ta sjansen? Jeg mener de bør kastreres. Om 10.000 pedofile må kastreres for å redde 5.000 barn, så er det verdt det. Barna blir ødelagt for livet ( mange klarer å fungere bra, men vil aldri bli helt frie). Da mener jeg at det er bedre at de 10.000 pedofile får klare seg uten seksualdriftene.

Du tenker på overgrep, men tråden handler ikke om det.

Lenke til kommentar

Det er jo ganske relevant, da! At vi snakker om overgrep i sammenheng med pedofili...?

Lenke til kommentar

Det er jo ganske relevant, da! At vi snakker om overgrep i sammenheng med pedofili...?

Frivillig sex og voldtekt er ikke det samme. Og vi snakker ikke om frivillig sex engang, kun seksuell tenning eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

1) Folk som har hatt litt for nært kjennskap til hvilke ødeleggelser et overgrep kan medføre, er sjeldent de rette til å uttale seg, langt mindre dømme de vi snakker om her.

2) Kastrering fungerer. Den fjerner sekslysten. Men til tross for at det er obligatorisk ved enkelte behandlinger, så er det ingen som passer på at pasienten fortsetter å ta medisinen etter at oppfølgingen er over. Det er heller ingen konsekvenser satt for å stoppe dette. Kastrering, slik den blir praktisert i dag, har ingen permanent effekt. Pasientene, etter å ha sluttet medisineringen, vil alltid få tilbake sin virilitet i løpet av noen dager.

Grunnen til dette kan vi muligens finne i menneskerettserklæringen; artikkel 5.

Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff.

Og siden mange glemmer upartiskhet når det kommer pedofile, tar vi artikkel 10 også.

Enhver har krav på under full likestilling å få sin sak rettferdig og offentlig behandlet av en uavhengig og upartisk domstol når hans rettigheter og plikter skal fastsettes, og når en straffeanklage mot ham skal avgjøres.

Når det kommer til forfølgelse, type; nabovarsel, er denne interessant. Artikkel 22:

Enhver har som medlem av samfunnet rett til sosial trygghet og har krav på at de økonomiske, sosiale og kulturelle goder som er uunnværlige for hans verdighet og den frie utvikling av hans personlighet, blir skaffet til veie gjennom nasjonale tiltak og internasjonalt samarbeid i samsvar med hver enkelt stats organisasjon og ressurser.

3) Det er like galt å straffe en pedofil for overgrep som ikke har skjedd, som det er umulig å forutsi nye overgrep gjort av samme person. Det er rettsvesenet, i samarbeid med helsevesenet, sitt ansvar å sikre en så liten sannsynelighet som mulig for gjentakelse, innenfor rammene satt av menneskerettserklæringen.

Husk; Fru Justitia er blind og diskriminerer aldri. ;)

Kilde: Menneskerettighetserklæringen på Wikipedia

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som mener at pedofili er en ærlig legning?

Vet ikke helt. Det er vel kanskje heller en sykdom i mine øyne. Men det er jo synd på de som er pedofile. Født til å "tenne" på ting som er ulovlige. Har ingenting imot pedofile generellt, men har noe imot de som ikke bare har det i hodet, men som faktisk utnytter barn, disse har jeg ingen respekt for whatsoever.

Jeg må nesten spørre deg også.Hvis faren din hadde harddisken full av bilder med små barn,og stadig hadde"våte" drømmer som inkluderte deg,så er det greit,bare han holder det inni hodet sitt?

Endret av audiomur
Lenke til kommentar

Tror ikke man oppnår noe med å "spre hatet" mot pedofile. Isoler alle pedofile sosialt og dere skal se at overgrepene mot mindreårige øker. De bør gå i terapi, men fortjener ikke juling på gata for noe de ikke har gjort.

De som derimot begår overgrep fortjener å brenne etter min mening.

Lenke til kommentar

Det er ikke en sykdom! Pedofile blir jo tent av småbarn, samme virkning som en pyroman av brann, en fetisj av foten osv.. Men jeg mener likevel at dersom de føler at de blir tent av småbarn så burde de ha gått til terapi eller prøve å løse det istedenfor å la det gå utover barna. Og de som overgreper barna er svake, har ingen mot eller føle seg fritt til å gjøre slikt. Igjen sier jeg, pedofil er ikke en sykdom!

Lenke til kommentar

kimman, så hva er det da?

Det er en avvikning. De er avvikere fra storsamfunnet, de er annerledes enn flertallet. Det hender de gir etter for sine egne behov. Det er dette storsamfunnet vil slå ned på, ved å straffe de for behovet deres. Man vil ikke prøve å gjøre noe med problemet, årsaken, man vil fjerne det raskest mulig, men kortsiktige løsninger.

Én teori er at pedofili er et av kapitalismens mange sykdomstegn. Barn får krav om å kle seg lettest mulig, være sexy og attraktiv for det motsatte kjønn. Hensynsløshet og kaldhet i samfunnet, effektivitetskrav, konkurranseutsetning. Fremmedgjøring i sitt eget samfunn. Systemet er råttent, og avler råtne avkom. Som terrorisme er den internasjonale politikkens sykdomstegn, er bl.a pedofili kapitalismens sykdomstegn.

Lenke til kommentar

Du har så lyst på millioner, men du raner ikke.

En pedofile har så lyst på et barn, men han overgreper ikke.

Du raner banken likevel, du er kriminell og ikke pga sykdom.

Pedofile overgreper et barn, han er kriminell og ikke pga sykdom.

Enkelt og greit.

(edit: skrivleif)

Endret av kimman
Lenke til kommentar

kimman, hvordan vet du hvordan en pedofil har det? Hvordan vet du at han bare kan motstå sin egen lyst sånn uten videre? Hvordan vet du at dette ikke blander seg med andre psykiske avvikninger, slik at disse kombineres til at personen utfører kriminelle handlinger? Tror du det er så jævla enkelt å bare lære de at det er ulovlig og galt, slik som med bankranere (...) så går alt greit? Og sette de i fengsel så har de blitt frelst til de kommer ut? Er du så naiv?

Lenke til kommentar
kimman, hvordan vet du hvordan en pedofil har det? Hvordan vet du at han bare kan motstå sin egen lyst sånn uten videre? Hvordan vet du at dette ikke blander seg med andre psykiske avvikninger, slik at disse kombineres til at personen utfører kriminelle handlinger? Tror du det er så jævla enkelt å bare lære de at det er ulovlig og galt, slik som med bankranere (...) så går alt greit? Og sette de i fengsel så har de blitt frelst til de kommer ut? Er du så naiv?

Jeg ser ingen grunn til å se på pedofili som noe annet enn en "vanlig" legning i ugangspunktet, selvsagt er det en legning som er uglesett, og man opplever vel endel seksuell frustrasjon, en kombinasjon som neppe er heldig for ens mentale helse. Men det er vel gasnke mange pedofile som ikke begår overgrep (de fleste ville jeg tro). Såklart det ikke er så enkelt som å lære folk rett og galt, så gjør de alt de rette, hadde det vært slik hadde det vel ikke vært lovbrudd i verden.

Slik jeg ser det, så ligger bevisdyrden på deg, du påstår at pedofili skiller seg fra andre seksuelle legninger. Hva baserer du dette på?

AtW

Lenke til kommentar

Hmm.. Hvordan kan de være psykiske avvikninger når de plukker ut barn og lager video om det og til og med tjene penger på det.

Men jeg tok poenget ditt likevel, så jeg tror vi begge har rett. Det kan jo finnes ulike typer pedofili. De som er psyksisk avvik og de som utfører kriminelle handling for å tilfredstille lysten dems mens de ikke brydde seg om andre enn seg selv.

Men jeg synes likevel at det er illegal å kalle pedofil for sykdom.

Lenke til kommentar
Hmm.. Hvordan kan de være psykiske avvikninger når de plukker ut barn og lager video om det og til og med tjene penger på det.

Dette er da et ypperlig eksempel på psykisk avvikning? Eller påstår du at det er psykisk vanlig å gjøre slikt??

Slik jeg ser det, så ligger bevisdyrden på deg, du påstår at pedofili skiller seg fra andre seksuelle legninger. Hva baserer du dette på?

Hvem er "du"?

Lenke til kommentar
Grundig, hva mener du egentlig? At man skal torturere og banke de opp? Gjør det ting bedre da? Tenkt litt konsekvensetikk da hombre!

Har han noen gang sagt noe om det? Å torturere og banke opp? :dontgetit: Hm, har ikke jeg sett ihvertfall...

Takk madz, du har rett. Jeg har aldri indikert det. Han vil bare pålegge meg meninger jeg ikke har.

Edit: Decline: Hva synes du man burde gjøre med pedofile mennesker da?

Endret av Grundig
Lenke til kommentar
Men hadde en pedofil mann voldatt og eller drept deres barn hadde saken vært en helt annen. Det skal jeg garantere dere. Prøv å sette dere i andres situasjon. Andre som har opplevd det.

Jeg gjentar: Fru Justitia er blind og diskriminerer ikke.

Og sånn bør det være.

Lenke til kommentar

Nå er jeg for trøtt til å ta poenget ditt (nei, jeg er ikke dum), men jeg synes det er fordømt vrient å IKKE diskriminere pedofile. Jeg føler virkelig et stort hat ovenfor dem. Men ikke alle. De som holder seg til fantasiene, og som ikke skader noen, vel de er helt ok. Det er de som utfører fantasiene sine, og påfører andre betydelig skade, det er de jeg virkelig hater.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Ja det er jo fint at dere bestemmer om pedofile er en sykdom eller ikke

det jeg lurer på hvor mange av dere jobber med pedofile?

hvor mange av dere forsker på det?

det er allerede funnet ut av flere forskere på verdensbasis at pedofili er en sykdom

og jeg tror neppe det passer seg at noen her prøver å fortelle noe annet

dere skjønner, det går da ikke bare an å si en "mening" i en slikt spørsmål.

enkelt å greit fordi de fleste her ikke har peiling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...