Gå til innhold

Pedofili. Legning eller sykdom?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk skal være så fordømt "snille" med pedofile mennesker. Faen heller, mange av de ødelegger barns liv. Skal det godtas? Nei! Trenger de profesjonell hjelp til å bli friske? JA! Burde pedofile som har forgrepet seg på barn gå fri blandt andre? NEI! Med mindre de er 100% friske i hodet. Det er lett for mange å si at ja, de pedofile må vi være snille med. Men hadde en pedofil mann voldatt og eller drept deres barn hadde saken vært en helt annen. Det skal jeg garantere dere. Prøv å sette dere i andres situasjon. Andre som har opplevd det.

PS: Dette innlegget er ikke til noen spesiell her på forumet, bare til de som mener vi skal dulle og dille med pedofile.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk skal være så fordømt "snille" med pedofile mennesker. Faen heller, mange av de ødelegger barns liv. Skal det godtas? Nei! Trenger de profesjonell hjelp til å bli friske? JA! Burde pedofile som har forgrepet seg på barn gå fri blandt andre? NEI! Med mindre de er 100% friske i hodet. Det er lett for mange å si at ja, de pedofile må vi være snille med. Men hadde en pedofil mann voldatt og eller drept deres barn hadde saken vært en helt annen. Det skal jeg garantere dere. Prøv å sette dere i andres situasjon. Andre som har opplevd det.

PS: Dette innlegget er ikke til noen spesiell her på forumet, bare til de som mener vi skal dulle og dille med pedofile.

Kan ikke helt se at det er så mange noe sted som mener at vi må "dulle" med pedofile. Folk som har fått voldtatt og drept ungen sin har neppe noe spesielt rasjonelt syn på saken, hvorfor skal vi nødvendigvis høre på deres synspunkter om saken?

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har flere forslag som Madz sikker støtter. Siden det er umulig å vite om noen er pedofile hvis de ikke praktiserer det, hva med å få igang litt forskning på hjernesektoren, slik at vi kan sette opp maskiner som leser hva folk tenker. Dersom noen tenker at noen under 16 år er sexy, blir vedkommende øyeblikkelig arrestert. Selvsagt brukes også maskinen til å arrestere alle som tenker kriminelle tanker.

Madz, en ting er å være imot ytringsfriheten, men skal du begynne å angripe hva folk *tenker*, kan du faen meg forsvinne til andre land.

Synes du rett og slett skal skjerpe deg nå, altså! Du skjønner meget godt hva jeg mener, og ikke kom med slike naive og dumme utsagn... Jeg har aldri angrepet noens tanker! Forsvinn selv!

Men, å angripe en pedofils tanker, synes jeg ikke er det verste du kan gjøre.. Og jeg har aldri, på noen måte, prøvd å sagt at vi skal arrestere noen for at de synes en 16-åring er sexy! Har aldri sagt det indirekte heller.. Dette blir bare tull, du skjønner vel det!

Det er pedofile vi snakker om her, ikke alt mulig annet! Ja, pedofile...

En ting til... Det med at så mange nå uttaler seg gang på gang om at pedofili og overgrep ikke er det samme, irriterer meg noe grenseløst! Alle vet at det er en forskjell på å være pedofil og å gjøre overgrepene som ofte er en følge av pedofili. :roll:

Lenke til kommentar

Ok, jeg skjønner... Det er jo litt vanskelig dette egentlig, hva man bør gjøre og ikke. Det er jo umulig å straffe en pedofil før personen gjør et overgrep, som kan komme som en følge av at personen er PEDOFIL.. Men jeg føler også at en del på denne tråden har en formening om at pedofili ikke er så galt som det sies å være, og jeg skjønner veldig godt at en del reagerer på det...

Endret av -mAdz-
Lenke til kommentar
Ok, jeg skjønner... Det er jo litt vanskelig dette egentlig, hva man bør gjøre og ikke. Det er jo umulig å straffe en pedofil før personen gjør et overgrep, som kan komme som en følge av at personen er PEDOFIL.. Men jeg føler også at en del på denne tråden har en formening om at pedofili ikke er så galt som det sies å være, og jeg skjønner veldig godt at en del reagerer på det...

Voldtekt kan komme av hetrofili også, jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen med at overgrep kan komme som følge av en person er pedofil. Hva vil du bruke denne informasjonen til? Sterilisere pedofile? Straffe pedofile? Gi pedofile psykologisk oppfølging?

AtW

Lenke til kommentar

Voldtekt kan komme av hetrofili også, jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen med at overgrep kan komme som følge av en person er pedofil. Hva vil du bruke denne informasjonen til? Sterilisere pedofile? Straffe pedofile? Gi pedofile psykologisk oppfølging?

AtW

Leste du egentlig hva jeg skrev i det hele tatt?

Det er jo umulig å straffe en pedofil før personen gjør et overgrep,

Du vet vel du også hva jeg mener med at overgrep på barn kan komme som en følge av at en person er pedofil? Og for andre gang i kveld, vi snakker om pedofile nå! Så klart kan en voldtekt bli utført av en heterofil, men det er ikke det som er saken i denne tråden! Start en ny tråd hvis du vil diskutere voldtekt generelt...

:roll:

Endret av -mAdz-
Lenke til kommentar

Du vet vel du også hva jeg mener med at overgrep på barn kan komme som en følge av at en person er pedofil? Og for andre gang i kveld, vi snakker om pedofile nå!

Ja, jeg skjønner hva du skriver, jeg skjønner bare ikke hvor du vil, hva er poenget ditt? Det du skriver er jo ikke akkurat revulosjonerende ny informasjon, er det noen grunn til at du nevner det?

AtW

Lenke til kommentar

Du vet vel du også hva jeg mener med at overgrep på barn kan komme som en følge av at en person er pedofil? Og for andre gang i kveld, vi snakker om pedofile nå!

Ja, jeg skjønner hva du skriver, jeg skjønner bare ikke hvor du vil, hva er poenget ditt? Det du skriver er jo ikke akkurat revulosjonerende ny informasjon, er det noen grunn til at du nevner det?

AtW

Ettersom du mener det ikke er så revulosjonerende info. jeg kommer med, hva er det som er så vanskelig å forstå da?.. Og grunnen til at jeg skriver det, er at så mange har sagt at pedofili og overgrep ikke er det samme..

Endret av -mAdz-
Lenke til kommentar
Ettersom du mener det ikke er så revulosjonerende info. jeg kommer med, hva er det som er så vanskelig å forstå da?.. Og grunnen til at jeg skriver det, er at så mange har sagt at pedofili og overgrep ikke er det samme..

Det er ikke vasnklig å forstå hva du sier, det er vansklig å forstå hvorfor du sier det. Det som jeg skriver "barn har ikke godt av overgrep", det er selvsagt informasjon, men det gir ikke så mye mening å skrive det uten å ha noe videre poeng med det. Men det ser ut på siste setning at du mener det viser at pedofili og overgrep er det samme? Er det korrekt, eller misforstår jeg deg?

AtW

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som mener at pedofili er en ærlig legning?

Vet ikke helt. Det er vel kanskje heller en sykdom i mine øyne. Men det er jo synd på de som er pedofile. Født til å "tenne" på ting som er ulovlige. Har ingenting imot pedofile generellt, men har noe imot de som ikke bare har det i hodet, men som faktisk utnytter barn, disse har jeg ingen respekt for whatsoever.

Lenke til kommentar

Det er ikke vasnklig å forstå hva du sier, det er vansklig å forstå hvorfor du sier det. Det som jeg skriver "barn har ikke godt av overgrep", det er selvsagt informasjon, men det gir ikke så mye mening å skrive det uten å ha noe videre poeng med det. Men det ser ut på siste setning at du mener det viser at pedofili og overgrep er det samme? Er det korrekt, eller misforstår jeg deg?

AtW

Du misforstår meg. Jeg vet godt at pedofili og overgrep ikke er det samme, ellers hadde jeg vært passe dum... Jeg skriver det på den måten på grunn av at jeg ikke vil ha flere som sier at det ikke er det samme... Skjønner? Men jeg mener at det er viktig å si at det er en sammenheng mellom pedofili og overgrep på småbarn, og det tror jeg de fleste andre mener også.. Sier det fordi det er mange som tydeligvis mener at pedofili ikke er så galt... At det er en ærlig legning, og folk må da få lov til å tenke å gjøre som de vil... At det er noe du er også videre.. At det er noe du er og ikke noe du velger, kan jeg være med på.. Men de tilfellene som viser til klar pedofili, altså at det skjer overgrep osv., bør behandles.

Lenke til kommentar

Ofte er det maktfølelsen som er den drivende kraften bak voldtekter. Ikke en heterofil legning.

Mange pedofile handlinger blir ikke utført av pedofile, men av folk som tenner på makten og missbruket.

Nei, jeg kan ikke dokumentere påstandene. :blush:

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som mener at pedofili er en ærlig legning?

Vet ikke helt. Det er vel kanskje heller en sykdom i mine øyne. Men det er jo synd på de som er pedofile. Født til å "tenne" på ting som er ulovlige. Har ingenting imot pedofile generellt, men har noe imot de som ikke bare har det i hodet, men som faktisk utnytter barn, disse har jeg ingen respekt for whatsoever.

Er enig i mye av det du sier, Geir. Men stusser over at du skriver "født til å tenne". Personlighet er noe man bygger seg opp i løpet av oppveksten, og som jeg skrev på forrige side, består personligheten av ulike mønstre personlighetstrekk. Det er med pedofili, som det er med personlighetsforstyrrelser: personlighetstrekk som krasjer med hva som er kulturelt forventet og akseptert.

Men det var vel kanskje det du mente? :)

Lenke til kommentar
Ofte er det maktfølelsen som er den drivende kraften bak voldtekter. Ikke en heterofil legning.

Mange pedofile handlinger blir ikke utført av pedofile, men av folk som tenner på makten og missbruket.

Nei, jeg kan ikke dokumentere påstandene.  :blush:

Trenger ikke dokumentere. Kynisme spiller en meget sentral rolle når det kommer til overgrep.

Stemmer nok det du sier. :)

edit: glemte et ord.

Endret av kag
Lenke til kommentar
Jeg skriver det på den måten på grunn av at jeg ikke vil ha flere som sier at det ikke er det samme... Skjønner? Men jeg mener at det er viktig å si at det er en sammenheng mellom pedofili og overgrep på småbarn, og det tror jeg de fleste andre mener også..

Der er jeg sterkt uenig, tror mange har påpekt det fordi folk kommer med uttalelser som "alle pedofile bør bli skutt" o.l. Det blir fort at folk blander sammen, og bare antar at alle pedofile er overgripere, noe som tåkelegger debatten.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...