oblivian Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Heisann, Jeg har tenkt å kjøpe meg digital-kamera (omsider) og har snust litt rundt etter forskjellige kameraer. Jeg har endt opp med to alternativer jeg har lyst på. Nikon COOLPIX 5200 eller Canon Powershot S60. Kan noen av dere invidde gi meg råd for eller i mot noen av disse to kameraene? Jeg skal ta bilder mye i naturen (klatrer) og ellers generelle ferier og annet tull. Jeg dykker endel også og jeg la spesielt merke til at man får kjøpt undervannshus til S60 (30m). Takk takk! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg jobber i en butikk som selger begge kamera. Umiddelbart vil jeg anbefale S60 av flere grunner. Det er mer solid, den beskytter linsen bedre, det har flere manuelle muligheter, bildekvaliteten er bedre og den er kjappere enn Coolpix 5200, både på oppstart, autofokus og utløserforsinkelse (drastisk forbedret fra S50). Har ikke testet batterilevetid på de to opp mot hverandre, men den skal være forbedret på S60 fremfor hva den var på S50, selv om den var god også der. Coolpix 5200 er noe mindre i fysisk størrelse, og også ett meget spennende kamera. Bildekvaliteten er meget god her også, men noen tester rapporterer om litt for mye støy i bildene ved høy ISO, uten at jeg har hatt mulighet til å prøve ut akkurat det så nøye. Men i min lille "mini-test" som først og fremst baserer seg på overfladisk testing og førsteinntrykk, er Canon Powershot S60 vinneren... vil tro at den får meget høyt score i de fleste tester, bortsett fra de steder hvor man slakter Canon uansett hva de kommer med da. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) OK, høres bra ut. Takk for godt og utfyllende svar! Tenker jeg går for S60 jeg da! Endret 6. juli 2004 av oblivian Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Leste en test på Din Side og ett engelsk nettsted nå nettopp, og de er enige med meg i at dette er ett knallkamera. Løp og kjøp :-) Test på "Din side" Test på "Imaging Resource" Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Hehe! Ja, men hvor? Virker ikke som noen nettbutikker har det på lager ennå? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Er nok leveringsproblemer. Vi har hatt mange der jeg jobber, men de går unna som bare det. Enda ett tegn på at det er ett knallkamera som det er verdt å vente på. Endret 9. juli 2004 av Afseth Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Har begge kameraene inne til test nå. Har bare foretatt batteritester av kameraene til nå, og der er i alle fall S60 den beste. Betydelig bedre enn S50. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Spennende, Martin. Gleder meg til den testen. Er alltid morsomt å se om andre har samme oppfatning som meg. Og det er jo spennende om Canon faktisk har klart å løse problemene de har hatt med treg autofokus... jeg syntes ihvertfall S60 virket betydelig raskere enn noe annet Canon kompakt digitalkamera. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 jeg ville holdt en knapp på cp5200 pga meget bra videofunksjon og mulighet for å legge over bilder/filmsnutter til pc uten å legge inn programvare... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 15. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2004 Tok sin tid, men nå er jeg endelig eier av S60. Hurra! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Tok sin tid, men nå er jeg endelig eier av S60. Hurra! Gratulerer :-) Du får skrive inn litt om hva førsteinntrykket er da når du har fått prøvd det litt. Det hadde mange satt pris på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå