Gå til innhold

Kanksje gratis SKjermkort og RAM? :D

ulMo

Anbefalte innlegg

...dessuten er jeg voksen nok til å se forskjellen på hva som er rett og galt. Er ikke jeg som gjør noe ulovlig her.. hvis det her noen gang skulle bli merket, så må desverre sjefen gi veldig mange sparken gitt

Alvolig?! Du er voksen nok til å se hva som er rett og galt og mener da at det er "ok" at din far stjeler/underslår for deg - siden det ikke er du som gjøre noe galt?

Var jeg deg ville jeg trukket meg fra videre diskusjon om dette emnet og latt være å belære folk om hva som er rett og galt :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Æsj...

Det er er ufyselig med tanke på at jeg må jobbe to jobber for å få råd til ny PC i høst... (har ikke lønn i den ene jobben, siviltjeneste....)

Har for øvrig en far selv som er IT-sjef... tror jeg hadde mistet litt respekten for han om han hadde bestilt PC-komponenter på firmaets regning. Faen ikke rart at mannen i gata har dårlig råd når samfunnet ikke slår ned på slike ting som det her... de 8000kr blir ikke bare borte skjønner du gutten min, de er det andre folk som må bøte for....

ja, det er kanskje han som sitter på alle pengen som mister 8000 kroner av alle millionene sine, hvis ikke milliarder.. dakar han ! :roll:

Det høres litt naivt ut spør du meg, da det som regel er de som har flere millioner på bok som vet best hvordan de bør sno seg. Tenker at dette går mest utover akkurat den vanlige arbeider.... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Alle som klager på dette har tydligvis ikke fnugg av erfaring med hvordan ting fungerer i den "virkelige verden". At folk kjøper ting gjennom firmaet for å slippe unna moms er noe som skjer hver dag, at folk forsøker å få ting billigere eller gratis ved å "snike inn" bestillinger er også noe som foregår hver dag.

Hver gang jeg kjøper datamaskinkomponenter, verktøy o.l får jeg 28% rabatt, det blir litt penger i lengden det ;)

Lenke til kommentar
Alle som klager på dette har tydligvis ikke fnugg av erfaring med hvordan ting fungerer i den "virkelige verden". At folk kjøper ting gjennom firmaet for å slippe unna moms er noe som skjer hver dag, at folk forsøker å få ting billigere eller gratis ved å "snike inn" bestillinger er også noe som foregår hver dag.

Hver gang jeg kjøper datamaskinkomponenter, verktøy o.l får jeg 28% rabatt, det blir litt penger i lengden det ;)

Men det er da ikke det samme som å la arbeidsgiver betale hele greia for deg?

Lenke til kommentar
Hva i alle dager var hensikten med å skrive dette i hw.no forumet uansett??

Du ber jo nesten om ubehagelige tilbakemeldinger...

Nei dette var en tåpelig post som du skulle ha holdt for deg selv ulMo :thumbdown:

enig. beklager gutta, skal ikke skje igjen... kanskje jeg faktisk skal gå til faren min og si at det var dårlig tenkt av meg å spørre ham om slikt...

:blush::blush:

Lenke til kommentar

En jeg kjenner gikk ned på en OBS butikk og satte ned prislappen på noen dyre hodetelefoner og et spill. Prisen til sammen på disse varene var omtrent 1000,-

Han "kjøpte" dem for 200,-. Han var heller ikke tyv.

Hva er du da sa jeg, svindler?

Lenke til kommentar

Her var det slettes ikke snakk om rabatter, her var det snakk om "gratis" deler på hydro sin regning. Blir ikke det samme som å benytte seg av firmarabatt i det hele og store ;)

Lenke til kommentar

Det er to vidt forskjellige ting. Det du beskriver er en vanlig måte å handle inn komponenter som skal benyttes i et firma, om man virkelig gjør det eller ikke har ikke så stor betydning, da dette regnes som en verdiøkning på firmaet uansett, i tillegg til divese lovgivning om hvor mye man kan handle "momsfritt" ettersom hvor mye firmaet tjener inn-----> lovlig

Å la en person kjøpe inn varer på firmaets regning til sønnen sin------> ikke lovlig

Å dra det der inn i diskusjonen er jo helt usaklig :nei:

Hvordan verden fungerer behøver ikke å være hvordan den enkelte bør tenke og oppføre seg, det jeg mener er litt viktig i dette tilfellet er det å ikke oppmuntre til at en skal gjøre seg til "tyv" for så lite som 8000 og heller ikke oppmuntre ens egne barn til at de skal tenke på det som helt ok.

EDIT: Så at endel andre svarte det samme, men det ble vel gjort relativt samtidig... :whistle:

Endret av schwin
Lenke til kommentar
Virker som om du har et oppbyggelig og herlig familieforhold da faren din oppmuntrer og gjør "delvis" kriminelle handlinger for deg. Hadde vært stolt av faren min da. Istedenfor burde han heller kjøpe varene til deg, evt la deg spare til de selv. Forkastelig hvis du spør meg. Burde tatt en telefon til hydro og sagt at de burde ta en nærmere titt på bilagene de får fra der de kjøper komponenter...

ja jøssenam.... bare missunnelig du :) dessuten er jeg voksen nok til å se forskjellen på hva som er rett og galt. Er ikke jeg som gjør noe ulovlig her.. hvis det her noen gang skulle bli merket, så må desverre sjefen gi veldig mange sparken gitt

Jeg håper du bare er en 14is som skryter på deg, for om det du prøver å si nå er sant, er du på god vei til å gjøre din far arbeidsløs. Hydro er STORT, og det hadde ikke forundret meg om 30-40% av medlemmene her på forumet har en i familien som jobber der.

Jeg kjenner tilfeldigvis en selv, og jeg tror han finner denne saken svært så interessant. Lyst til å bidra med ditt og din fars fulle navn og stilling?

Folk som underslår og misbruker sin stilling er har jeg ikke stort til overs for. De som i tillegg skryter av det.. ja.. tror neppe det er passende å skrive på et forum.

Skjerp deg, og be din far gjøre det samme. Selv om jeg tviler på at du tør å fortelle ham hvor "smart" du har vært med å fortelle dette.

Lenke til kommentar

Dersom han hadde fått varene gratis av Hydro, så hadde det vore greit, men når det er snakk om å "snike inn et par bestillinger til" på rekningen til Hydro på deler verdt 8500,- som Hydro aldri kjem til å sjå igjen eller bruk for, da er det svindel, tjuveri, kall det kva du vil.

Lenke til kommentar

enig. beklager gutta, skal ikke skje igjen... kanskje jeg faktisk skal gå til faren min og si at det var dårlig tenkt av meg å spørre ham om slikt...

:blush::blush:

Mest fornuftige du har sagt de siste 20 minuttene.. Ikke det at jeg tror du kommer til å gjøre det, men det er jo hvertfall tanken som teller (nesten), og du kommer vel kanskje til å tenke deg om to ganger neste gang du får et sånt tilbud:

1. Skal jeg ta imot det???

2. Skal jeg gjøre meg selv til en ass (les æs) og legge det ut på et forum.. :hmm:

Lenke til kommentar

:blush:  :blush:

Mest fornuftige du har sagt de siste 20 minuttene.. Ikke det at jeg tror du kommer til å gjøre det, men det er jo hvertfall tanken som teller (nesten), og du kommer vel kanskje til å tenke deg om to ganger neste gang du får et sånt tilbud:

1. Skal jeg ta imot det???

2. Skal jeg gjøre meg selv til en ass (les æs) og legge det ut på et forum.. :hmm:

javel hvis du mener virkelig at jeg har gjort meg til en ass, og du tror ikke jeg kommer til å gå til faren min idag og si ifra om det, så er det ditt valg. jeg gjør det uanz... :yes:

Lenke til kommentar

Og der stenger vi denne. En skrytetråd har svært lite konstruktivt å bidra med i dette forumet, og når den er av denne karakteren er det ikke tvil en gang.

Skal ikke komme med noen skjennepreken da de fleste her har klart å oppsummere det jeg føler rimelig bra. Vil forresten skryte av dere som holder en såpass rolig tone og ikke går til personangrep. Skulle ønske alle tråder var slik :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...