Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med D-link trådløs router


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg driver å setter opp et et lite nettverk hjemme.

Jeg har fått tak i en brukt trådløs router fra d-link, gratis som vistnok ble "ødelagt" under trodenvær.

 

Den fungerer bra når jeg kobler, med en rett TP kabel, jeg finner den ikke når jeg søker etter tilgjengelig trådløs nettverk.

 

jeg får ikke resatt den. Jeg holder knappen inne (med et pinsett), men ingen ting skjer.

 

Det lyser på wan, men ikk på wlan, hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Hva kan jeg gjøre for å få denne til å fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell. Jeg får ikke satt den opp i det hele tatt.

Jeg kommer ikke inn på webinterfacen (?).

 

Sikkert sandt det du sier. at den trådløse delen er ødelagt, men jeg tenkte kanskje på at hvis den fungerte med TP, fungerte også den trådløse delen.

Lenke til kommentar

Routeren består av tre deler

AccessPunktet, switch og routerdelen.

 

APen kan godt vere ødelagt utant at resten av boksen er blitt tatt ut.

Men at du ikkje kjem inn på webgrensesnittet til boksen er vel deit signal om at ikkje alt er som det skal vere.

 

mvh

janEirik

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Jeg er ikke 100% sikker på at jeg gjør det riktig.

 

Når koblet til med TP:

Jeg mottar Ip, alt er 100%. Kan surfe på internett osv. Men hvis jeg pinger 192.168.0.1, noe som jeg har fått høre er at skal være boksen, får jeg ikke noe svar. Page can not be found får jeg også opp hvis jeg går inn i exploreren.

 

Trådløst:

Ingen ting som fungerer. Jeg søker etter nettet, men finner kun 2 naboer som ikke helt vet hva sikkerhet er. (trodde først ejg hadde fått det til, for jeg fant en som het 3com, og der funktet det å koble seg til. Jeg glemte i all ekstasen at jeg ikke hadde noe 3com access pungt :) )

 

En ting til.

Det som lyser på routeren er strøm, og wan, og eventuelt pc som er koblet til de 4 portene. Wlan lyser ikke.

 

 

Bør jeg ha kommet til den konklusjonen at rett og slett den trådløse delen er ødelagt?

 

Edit:

Jeg må jo ha en ny trådløs router. Hva anbefales av å settes opp av sikkerhet?

Endret av tøs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...