Znoken Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Lurer på om det er noen som har erfaring med bredbåndsleverandøren Catch....Vurderer og gå fra Tele2 til Catch og det hadde vært fint og høre andres erfaring med nedetid support ventetid etc.... Znoken Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Anbefales på det varmeste, ønsker du ekstremt stabil tjeneste og lav ping så er dette leverandøren. Har benyttet Catch på både ADSL og SDSL samband, og aldri opplevet nedetid. (Hvis du sjekker nettsiden deres, så finnes det faktisk ikke driftsmeldinger). De er ikke akkurat billigst, men betaler gladelig de kronene ekstra for den kvaliteten Catch Communications leverer. Aldri snakket med support, men salg/faktura avdelingen deres gir service i toppklasse, hørt av andre at support også er bra. Kan faktisk ikke komme på en negativ ting! Edit: Typo Endret 6. juli 2004 av WaRFaiR Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Det høres veldig bra ut WaRFaiR, men har hørt at man betaler hvert halvår eller kvartal er dette tillfelle eller...??? Kunne ikke finne noe om fakturaer men hadde ikke tid til og sjekke så godt heller da... Endret 6. juli 2004 av Znoken Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg blir fakturert kvartalsvis, som er standard faktureringsperiode. Mulig de kan levere på kortere intervaller, men kan jo ringe de eller sende en mail. Får nok uansett best svar på den måten! Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg og har bare gode erfaringer med catch, jeg har catch adsl 1300/384. De har meget god latency (ping) Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Jeg og har bare gode erfaringer med catch, jeg har catch adsl 1300/384.De har meget god latency (ping) Hva ligger dere på av hastighet når dere måler på itavisens speedometer...Vet jo at alle andre ligger litt over det som de tilbyr.... Endret 6. juli 2004 av Znoken Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Sitter for tiden med ADSL 1300/384, og itavisen.no gir meg mellom 1295-1303Kb/sek. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Jeg har dsl linje fra Catch. Har hatt en del problemer med ustabilitet med selve linja i startfasen, men dette skyldes ikke Catch. Var noe feil på sentralen min. Supportavdelingen har utført en meget god og rask jobb ved å løse mine problemer. Må nok innrømme at jeg er mektig imponert over høyt Catch verdsetter sine kunder på. Jeg har aldri opplevd usakelige begrunnelser og årsaker til at linjen min har vært ustabil. De gikk rett på sak, og fortalte at utstyret som ble benyttet på sentralen min var utdatert, og at det skulle oppgraderes snarest. De sendte meg også en ny type modem. Etter dette har linjen min fungert ypperlig og jeg fikk kompensasjon ved raskere linje i en periode. Etter mine erfaringer, vil jeg si at Catch tilbyr sine kunder en meget god og solid produkt! Beste av alt, er kundesupporten til Catch. Her kommer alltid kunden først. Jeg betaler par hundre kroner ekstra for en slik service og support. Endret 6. juli 2004 av DevianX Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 Etter hva jeg har hørt av dere så er det 96% sikkert at jeg går for Catch....Tenkte jeg skulle hive meg på sommerkampanjen deres........ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Har tenkt å gå over til Catch fra Telenor. Det er en ny butikk her i byen (Trondheim) som tilbyr 1000/384 linje for 349 per måned. Uten ekstra kostnader. Men to års bindingstid. Er det noe bra tilbud? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Kjører 2Mbit SDSL på jobben til internett + endel 2Mbit SDSL'er i et CityLAN; internetten fungerer perfekt (noe den må gjøre siden vi har web og mailserver på den linja, og en kommune med 20 000 innbyggere har besøkende på siden pretty much hele døgnet.) Har endel dårlige erfaringer med CityLANet, bl.a. fordi det ikke takler mer enn 256 MAC-adresser, og med 500 maskiner på nettverket..... Men det er uansett ikke noe som har noe med Catch som bredbåndsleverandør å gjøre, det er jo snakk om forbindelser fra skolene i kommunen inn til kommunehuset. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Har tenkt å gå over til Catch fra Telenor. Det er en ny butikk her i byen (Trondheim) som tilbyr 1000/384 linje for 349 per måned. Uten ekstra kostnader. Men to års bindingstid. Er det noe bra tilbud? Det er vel et helt greit tilbud, men vil du egentlig binde deg for 2 hele år? Det skjer veldig mye på bredbåndsmarkedet. Vi vil løpet av kort tid se adsl2 og andre produkter som er langt bedre enn dagens produkter. Så hvis du låser deg til 2 år, vil du gå glipp av disse endringene. Men dette er som sagt helt avhengig av hva ISP'en foretar seg. Om den bestemmer seg for å oppgradere alle kundene, eller kun de *nye* kundene. Jeg håper at Catch velger førstnevnte, siden da får også nåværende kunder mulighet til å benytte seg den nye tekonologien og holde seg til Catch i framtiden. Hvis ikke, vil kundene løpe av sted til nye isp'er så fort bindingstiden utgår. Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 har sdsl fra catch og har hatt det i rundt 3 år nå. veldig stabilt samband. har også de erfaringene laaknor har med citylan, dette var mindre stabile greier med ymse problemer. men som leverandør til hjemmebruk er dette noe av det absolutt beste du kan få, supporten har elendige åpningstider men det betyr faktisk ingenting fordi du trenger så og si aldri å ringe dem. nå har jeg linjen min gjennom dataguard (www.sdsl.no) men dette er et rent catchprodukt. routing, latency, hastighet.. alt er ganske så genialt. er også en av få (eneste?) leverandører i privatmarkedet som har en oppetids garanti på 99.5% på årsbasis (tillater mer nedetid enn man skulle tro, men alikevel ganske så bra). Avtalevilkårene spesifiserer også at det er leverandørens plikt å levere produtket i henhold til spesifikasjonene når det gjelder kapasitet. Dette er også unikt i privatmarkedet, til dels også i bedriftsmarkedet. Overbookingen er et kapitel for seg selv. Avtalen er til gjengjeld noe "nazistisk" med tanke på at den løper i 12 mnd, oppsigelsesfrist er 3 mnd og man må si opp skriftlig før neste avtaleperiode løper som er nye 12 mnd. Men det er greit nok. Så ja, disse linjene koster (noe så jævelig også) men for en kvalitet. Lenke til kommentar
whipzzer Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Catch oppgraderer ikke hastigheten for eksisterende kunder når de gjør det for nye kunder. Vær klar over det når du binder deg for 2 år...om et år har sannsynligvis hastigheten hos alle andre økt en god del mens du må sitte med dritt hastighet hos catch naziene. (selv erfart ja) Har hatt tilsammen ca 2 uker nede tid siden jeg bestilte det i fjor høst en gang. Siste gangen gikk det en uke der jeg snakket daglig med nye support folk..fikk en fyr hjem for å måle linja..ingenting galt med den heller..så ringte jeg på nytt til support og traff på samme fyren som jeg hadde snakket med første dagen... ja vent litt sa han og vips var jeg på nett igjen. Dette kunne han ikke gjøre første gangen jeg ringte en uke tidligere? Har også hatt en del DNS trøbbel.. gidder ikke bruke catch sine dns server lengre. Endret 14. juli 2004 av whipzzer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-66d37 Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Aldri problem med support, alltid fått svar på e-mailer i løpet av en halvtime. Aldri nedetid, aldri problem med dns, har hatt fast ip i et halvt år (selv om jeg ikke har betalt for dette) Eneste ulempen er at det koster litt Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Min linje har ikke vært nede siden Mars, har verken måtte resette modem eller noe annet. Da jeg hadde Telenor, måtte jeg til stadighet resette modem for å komme på nett igjen. Så catch skal ha for stabile linjer ja. Har også hørt om muligheten til å oppgradere linjen før bindingstiden går ut, og det skulle ikke være noe problem fikk jeg beskjed om. Men problemet oppstår vel om man vil ned i hastighet(pris) eller helt bort. Men uansett helt konge når det gjelder stabilitet. Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Har 1700/512. Linjen har aldri vært nede. Har fast IP, god ping og rask overføring av store mengder data. Aldri ringt support... Lasse Lenke til kommentar
stubrud Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 har selv Catch. husk at catch faktisk leverer mer en det du betaler for , har du f.eks 1700/512 ligger innlinjen ca 2mbit .hadde litt oppstartsproblemer men etter modembyttte så har jeg ikke hatt trøbbel med linja. mange andre tilbydere har faktisk problemer med å levere det de skal og folk får sjeden det de betaler for noe faktisk catch klarer. Lenke til kommentar
whipzzer Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Har også hørt om muligheten til å oppgradere linjen før bindingstiden går ut, og det skulle ikke være noe problem fikk jeg beskjed om. Men problemet oppstår vel om man vil ned i hastighet(pris) eller helt bort. Jeg ringte akkurat Catch og spurte om jeg kunne oppgradere mitt 1700/512 abonnement til et 3000/512.. neida det gikk ikke an... Lenke til kommentar
stubrud Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 da tror jeg du har snakka med feil person der. for jeg spurte og å gå opp var ikke noe problem, du må da betale den pridsen det var for den nye hastigheten når du fikk adsl fra dem. ikke de prisene det er nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå