Gå til innhold

9800 pro flash xt kjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hehe, jeg knuser til med zalman heatpipe + zalman vifte... Håper den gjør at jeg overklokke kortet skikkelig...

Vel sannsynligvis stopper nok kortet før kjølingen gjør det, uansett husk å skjekke at kjøleren faktisk vil få plass i kabinettet ditt. (at ingen pci kort er i veien og sperrer)

Lenke til kommentar

Jeg lurte på en ting til :roll: Hva er poenget med å flashe til xt? Dersom kortet allikevel lar seg overklokke til over xt hastighet, uten å flashe, er det noe å tjene på det? Det vil kjøre standard på høyere hastighet, bli varmere pga volten som økes ved flashingen... Er det noe jeg har oversett, eller er det egentlig meningsløst å gjøre det?

 

 

Fant ut av alt, np...

Endret av gthaman
Lenke til kommentar
det er vel egentlig meningsløst på en måte..

det som er fint er at kortet p en måte blir hetende 9800xt og at det kjører xt hastigheter som default :D

Så hvis du kjører et pro kort som vises som XT, så er det meningsløst da :p

 

Apropo overklokking og slikt. Jeg sitter nå på et K800 brikkesett fra VIA som ikke har AGP/PCI sperre. Kan jeg gjøre mye skade på komponentene eller er det bare det at systemet blir ustabilt?

Lenke til kommentar
det er vel egentlig meningsløst på en måte..

det som er fint er at kortet p en måte blir hetende 9800xt og at det kjører xt hastigheter som default  :D

Så hvis du kjører et pro kort som vises som XT, så er det meningsløst da :p

 

Apropo overklokking og slikt. Jeg sitter nå på et K800 brikkesett fra VIA som ikke har AGP/PCI sperre. Kan jeg gjøre mye skade på komponentene eller er det bare det at systemet blir ustabilt?

ikke av grafikkort klokking men av cpu klokking :cool:

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar

Noen som vet om noe tester med disse delene? Hvor mye jeg kan forvente å overklokke etc?

 

Og en annen ting. På powercolor 9800 pro, er det noen form for ram kjøling? leste nemlig et sted at det er på noen kort og at det kan bli problem etc med zalman kjøleren. Noen som vet noe?

Endret av gthaman
Lenke til kommentar
Noen som vet om noe tester med disse delene? Hvor mye jeg kan forvente å overklokke etc?

 

Og en annen ting. På powercolor 9800 pro, er det noen form for ram kjøling? leste nemlig et sted at det er på noen kort og at det kan bli problem etc med zalman kjøleren. Noen som vet noe?

med en vga silencer kan du nok klokke til max, det er nok ikke kjøleren som er problemet..

 

til ram går disse under vga silencer, du kan evt kjøpe to pakker og sette to på hver ram brikke eller sette to av de under vga silenceren og sette noen sånne på den andre siden :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...