gthaman Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg skal flashe mitt powercolor kort til 9800xt, og har planer om å bytte kjøling. Kan noen si meg om noen av produktene på www.datakjeden.no ( oslo butikken ) har en vifte som er god på mitt kort til overklokking? Jeg har null peiling på gode skjerkortvifter Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 VGA Silencer er veldig bra hvis du vil ha noe som kjøler bra og lager omtrent ikke noe lyd! Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 såpass? Uten lyd og god kjøling? Hva mer kan man ønske seg? Også til overklokking funker denne bra? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Skal du ha en av de kjølerne som står på nettsidene deres er nok denne best: 123492 Zalman Heatpipe VGA Cooler ZM80C-HP Passiv kjøler for skjermkort . Eventuelt med denne vifta: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMOP1 Endret 6. juli 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 da kan jeg like godt bestille alt fra microplex. Hva er beste alternativ for god overklokking og relativt lavt støynivø derfra? Samme opplegg, den vifta du linka til + ZM80CHP? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 det holder med en vga silencer Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Uansett hva du velger er begge kjølerene mer enn gode nok, Thermaltake er nok den råeste, men er jo også den største og dyrste. Lenke til kommentar
cowai Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 såpass? Uten lyd og god kjøling? Hva mer kan man ønske seg? Også til overklokking funker denne bra? Bare til overklokkere Det er den beste og billigste. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 hehe, jeg knuser til med zalman heatpipe + zalman vifte... Håper den gjør at jeg overklokke kortet skikkelig... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 hehe, jeg knuser til med zalman heatpipe + zalman vifte... Håper den gjør at jeg overklokke kortet skikkelig... Vel sannsynligvis stopper nok kortet før kjølingen gjør det, uansett husk å skjekke at kjøleren faktisk vil få plass i kabinettet ditt. (at ingen pci kort er i veien og sperrer) Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Jeg har 3 ledige pci spor ved siden av agp porten, så jeg tror ikke det blir noe plassproblemer. Er dette forresten vanskelig å montere? Noen av dere som har prøvd? Gleder meg som en unge til å få delene. Endret 6. juli 2004 av gthaman Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Jeg lurte på en ting til Hva er poenget med å flashe til xt? Dersom kortet allikevel lar seg overklokke til over xt hastighet, uten å flashe, er det noe å tjene på det? Det vil kjøre standard på høyere hastighet, bli varmere pga volten som økes ved flashingen... Er det noe jeg har oversett, eller er det egentlig meningsløst å gjøre det? Fant ut av alt, np... Endret 6. juli 2004 av gthaman Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 det er vel egentlig meningsløst på en måte.. det som er fint er at kortet p en måte blir hetende 9800xt og at det kjører xt hastigheter som default Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Håper du blir fornøyd med det du har kjøpt og klokkingen av kortet Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 det er vel egentlig meningsløst på en måte..det som er fint er at kortet p en måte blir hetende 9800xt og at det kjører xt hastigheter som default Så hvis du kjører et pro kort som vises som XT, så er det meningsløst da Apropo overklokking og slikt. Jeg sitter nå på et K800 brikkesett fra VIA som ikke har AGP/PCI sperre. Kan jeg gjøre mye skade på komponentene eller er det bare det at systemet blir ustabilt? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) det er vel egentlig meningsløst på en måte..det som er fint er at kortet p en måte blir hetende 9800xt og at det kjører xt hastigheter som default Så hvis du kjører et pro kort som vises som XT, så er det meningsløst da Apropo overklokking og slikt. Jeg sitter nå på et K800 brikkesett fra VIA som ikke har AGP/PCI sperre. Kan jeg gjøre mye skade på komponentene eller er det bare det at systemet blir ustabilt? ikke av grafikkort klokking men av cpu klokking Endret 6. juli 2004 av TrulZern Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 gjøre ustabilt eller ødelegge? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 gjøre ustabilt eller ødelegge? dreper hardisker , grafikkort og nettverkskort Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Noen som vet om noe tester med disse delene? Hvor mye jeg kan forvente å overklokke etc? Og en annen ting. På powercolor 9800 pro, er det noen form for ram kjøling? leste nemlig et sted at det er på noen kort og at det kan bli problem etc med zalman kjøleren. Noen som vet noe? Endret 9. juli 2004 av gthaman Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Noen som vet om noe tester med disse delene? Hvor mye jeg kan forvente å overklokke etc? Og en annen ting. På powercolor 9800 pro, er det noen form for ram kjøling? leste nemlig et sted at det er på noen kort og at det kan bli problem etc med zalman kjøleren. Noen som vet noe? med en vga silencer kan du nok klokke til max, det er nok ikke kjøleren som er problemet.. til ram går disse under vga silencer, du kan evt kjøpe to pakker og sette to på hver ram brikke eller sette to av de under vga silenceren og sette noen sånne på den andre siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå