whoi Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg har nå en Tundra 1557, og hadde før en ECS G736. På begge de 2 så opplevde jeg samme problemet. Det som skjer er at hvis jeg velger i windows at skjermen skal skru seg av etter et visst antall minutter, så gidder den ikke. Hvis jeg er inne i strøm innstillingene og velger noe der, og trykker OK, så funker det. Men hvis jeg rebooter, så plutselig driter den i innstillingene. Som om den "glemmer" at den skal skru av skjermen. Det er ganske irriterende. Men hvis jeg titter i strøm innstillingene så er alt som det skal være. Jeg vet ikke om det har noe med ATI driverne å gjøre, eller om det er en bug i windows, eller hva det kan være. Men jeg posta her fordi det er mange med ca samma maskin som meg. Er det noen som har peiling på hvorfor windows ikke gidder å skru av skru av skjermen? Det har ingen ting å si om jeg bruker maskinen på batteri eller på strøm adapteren. Jeg bruker WinXP SP1 med alle kritiske oppdateringer, og Catalyst 4.6. Lenke til kommentar
arcade Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Det høres ut som om det ligger strømsparingsinnstillinger i BIOS som overstyrer Windows. Gå inn i BIOS og se :-) Arcade Lenke til kommentar
whoi Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 Har vært å titta i BIOS igjen for å sjekke at jeg ikke har oversett noe, men finner ingen ting som kan ha noe med det å gjøre. Det var heller ikke noen sånn innstilling på G736'en. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 Vel, jeg har kanskje funnet en løsning. Det virker som at det er noe buggy når jeg deaktiverer welcome screen i xp. Welcome screen har alltid vært det første jeg deaktiverer etter å ha installert xp fordi jeg liker win2000 måten å logge på, så det er sikkert derfor jeg alltid har hatt problemer med det. Har ihvertfall ikke opplevd at windows glemmer å skru av skjermen på noen timer nå. Får vel heller bruke welcome screen i framtiden. Synes fortsatt det er rart at jeg er den eneste som opplever dette problemet men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå