Nathan Sykes Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Når jeg surfer i mappene i windows kan det gå helt greit. Derimot hvis jeg høyre-klikker noe for å få opp menyen tar det lang tid. Andre ting som å åpne programmer tar også lang tid (filmer, cs). Dette skjer selv det ikke er noe cpu usage, og selv om jeg går ut av alle processes. Et annet problem jeg har er bruk av rammen. NOen ganger pc'n har vært på en stund, stiger bruken av ram, helt til alle 512 mb er brukt opp. Da blir også pc'n tilsvarende treg. PS: De eneste programmene jeg bruker gjevnlig er DC++, MSN, Steam, opera, RealPlayer og norton03 Endret 6. juli 2004 av Nathan Sykes Lenke til kommentar
fflex Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Prøv å legge inn ad-aware 6 og antivirus & trojan (dette finner du på download.com)...begge er gratis progs som ofte hjelper mot treige pc'er.... Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Du kan jo prøve og degfragmentere. Hjelper litt:) Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 .... jeg sliter også... har siden dag en av XP installasjonen kjørt antivirus, ad-aware, og diskkeeper (defrag prog). PC var rask og fin i ca ett år så ble den gradvis tregere, og i dag er den så treg at jeg må gjøre noe. Jeg har installert en masse program, leker litt med det og regner med at dette er en av grunnene til at den går tregere... men vil ikke legge all skylden på egen kappe, det er ett eller annet som gjør at XP går tregere og tregere. Har en venninne som har en ny pc som hun bare surfer på, den har blitt drita treg. Så, hva lurer jeg på? Jo, finnes det medisin for treg XP maskin? Og en ting til, går det ann å installere XP over det gamle installasjonen (oppfriske) og samtidig håpe at alle program virker? Kommentarer ønskes Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Og en ting til, går det ann å installere XP over det gamle installasjonen (oppfriske) og samtidig håpe at alle program virker? Det kalles for Repair Install. Virker bra, men du må installere alle patcher (Windows Update) på nytt. http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic...s/xp/Repair.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå