Gå til innhold

Er det mulig (umulig?) å overklokke denne HP-pakka


Anbefalte innlegg

Har kjøpt inn ferdigpakke gjennom jobben: HP T570.no med Intel Northwood 3.2 GHz. Det er ingen instillinger i BIOS (eller jumpere) som gir meg adgang til å overklokke. Noen luringer som vet om andre måter? Har søkt og søkt på hovedkortet ASUS P4SD-LA men finner ikke en dri.. om overklokking. Dette sikkert fordi hovedkortet nok er laget spes for HP? Ble nysgjerrig når jeg leste et sted at det går an å låse opp for overklokking...

Endret av termomann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, grunnen til at jeg kjøpte ferdigpakke var at det var eneste alternativ for å få det som bruttolønnstrekk. Ellers hadde det blitt noe heeeelt annet. Jeg trenger muligens ikke å klokke ennå, men om ett år, kanskje beste oppgradering er å klokke som f. Sannelig om jeg vet. Det som irriterer meg er at det ikke går an å oppgradere eller endre noe i BIOS slik det nå er, så jeg lurte bare på om det gikk an å lure systemet.

 

Konklusjonen må være at jeg får bruke det så lenge det går, det er jo ikke dårlig ennå da...

Lenke til kommentar

En P4 3,2 går det samme hva ikke an å klokke all verden, du må i det minste bytte kjøler, og selv med kraftig luftkjøling får du den ikke opp i mer enn ca 3,6 ghz, noe som ikke gir mer enn 10% høyere ytelse, dvs at du ikke vil legge merke til det.

 

Oppsettet du har kjøpt er forresten relativt forkrøplet ettersom det bruker Intel® 848P-brikkesett som bare har en minnekanal... overklokking vil gi enda mindre gevinst enn det jeg sa i utgangspunktet...

 

Skjermkortet er dessuten den desidert største flaskehalsen... GF FX5700 er ikke akkurat konge på haugen. Det er også den komponenten som er enklest å fikse på.

 

Ergo.. skal du gjøre noe med pc'n - bytt skjermkort ;)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...