Gå til innhold

mulig å få bra hastighet på torrent med telenor?


Anbefalte innlegg

Lurer på om det er mulig å få bra hastighet på torrent nedlastinger

når jeg bruker adsl fra telenor 2048/256 Kb/s??

 

har lest en del på forumet her om torrent, men klarer ikke å få

noe fart på det.

 

Bruker azureus, så er det noen instillinger der jeg kan prøve eller

noen andre gode løsninger??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan jo prøve den nat saken, men er det noen som vet hvordan jeg gjør dette

med modem fra telenor (zykel eller hva det nå heter)??

 

 

Fungerer torrent nedlastingen på den måten at hvis man laster ned f.eks tre

filer, så vil alle filene etterhvert bli delt ut igjen til andre?? Eller er det da

bare den ene filen som blir brukt til opplasting??

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Et råd først, ikke rør instillingen i bittorrent programmet.

Bare start og kjør som vanlig.

Jeg kjører BitTornado og fikk her i går en hastighet på 98 som tilsvarer litt over 1024 hastighet.

HAr selv 2048 linje fra Telenor.

Og farten har mye å si om du deler med deg og hvor mange som har den aktuelle filen.

God Helg

:yes:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

jeg bruker Azureus og har 2048/256 kbit linja til Telenor, og det som er dritt med denne linja er at maks upload er 1/8 av maks nedlastning og hastigheten vil bli deretter.. jeg har aldri hatt noe mer enn ca 110-120 kB/s når jeg bruker "DU saken" og setter en upload-begrensning til 19 kB/s

 

om linja hadde hatt en uthastighet på 512 kbit, ville nedlastningene gått dobbelt så fort (i teorien)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Et råd først, ikke rør instillingen i bittorrent programmet.

Bare start og kjør som vanlig.

Jeg kjører BitTornado og fikk her i går en hastighet på 98 som tilsvarer litt over 1024 hastighet.

HAr selv 2048 linje fra Telenor.

Og farten har mye å si om du deler med deg og hvor mange som har den aktuelle filen.

God Helg

:yes:

Hei, vi har nå brukt uplad rate mellom 14 og 25, og med en hastighet på download på mellom 3 og 8.

Dette går treeeegt....

Bruker også Telenor med 2048/256.

Vi har åpnet porter og det står på grønt.

Hvordan dere kommer opp i slike hastigheter er en gåte for meg....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm...sitter også bak en router...me telenor adsl...får bare maks 10KB/s i download mens uploaden e mye mer (på edonkey)...har prøvd å åpne noen porter å greier...har til å me prøvd å ta vekk routeren å bare sitte bak modemet...prøvde å spille woorms 3D også over nett her om dagen men d kom bare opp at porten som woorms 3D brukte var stengt...enda æ bare satt bak modemet....kordan e d muli??? e d telenor som rote eller???sist æ hadde telenor (for et år siden) hadde æ aldri noe problemer...har deaktivert alt av firewall å greier...!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hmm....jeg har akkurat samme problemet med Online ADSL fra Telenor.

 

Har prøvd å åpnet porter i routeren (SMC Barricade) men ingen forskjell. Har et Zyxel modem som fulgte med, (standard modem fra telenor kanskje?)

Lenke til kommentar

har også smc barricade router...fikk ingen manual me modemet så jeg viste ikke at d var noen router inne i modemet...så jeg gikk på online.no sine sider...å der sto d steg for steg info om hvordan jeg deaktiverte ellert åpnet porter i modemets router. har deactivert den nu for jeg har egen ekstern router...

vet ikke om d står noe om ditt modem der men vis du fikk d me fra telenor så burde d jo egentli d...=)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
har også smc barricade router...fikk ingen manual me modemet så jeg viste ikke at d var noen router inne i modemet...så jeg gikk på online.no sine sider...å der sto d steg for steg info om hvordan jeg deaktiverte ellert åpnet porter i modemets router. har deactivert den nu for jeg har egen ekstern router...

vet ikke om d står noe om ditt modem der men vis du fikk d me fra telenor så burde d jo egentli d...=)

Okei. Takk for kjapt svar. :)

 

Skal sjekke nå,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...