Gå til innhold

Delikat problem. HJELP!

Gjest QbeC-

Anbefalte innlegg

Gjest QbeC-

Hei dere. For en liten stund tilbake så bygde jeg meg ny pc (Abit AI7, P4c 2.8, Geil 512 PC3200)

Så når jeg skulle sett igang med litt klokking av CPU. Så kom jeg frem til at jeg ikke kunne gå opp 100 mhz uten å måtte øke på v-core. Dette vet jeg at ikke skal være riktigt.

Nå har jeg boxed kjøler (Men dette skal da ikke ha noe serligt å si)

Så for en stund tilbake så la jeg inn en post her på forumet å spurte etter hjelp til dette. Fikk et tips om å bytte ut det minne jeg har med noe annet en GEIL (En som hadde støytet borti samme problem) får å se om dette hjelper.

Har du noen ideer å komme med???

P.S. Har hørt om folk som har fått mandagversjoner av den type CPU jeg har. Kan det være dette?

Mvh S:T:A:N:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest QbeC-
Kan det være Agp/Pci lock som skaper problemer for deg, har du husket å låse Agp og pci?

Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Men mulig jeg skal rpøve det.

Takker veldig :)

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-

Hehe. beklager at jeg maser veldig folkens. Men vil jo gjerne ha orden på mitt problem.

Det står lengre oppe at det kansje var PCI\AGP lock som var mitt problem. Men jeg vet faktisk ikke hvor jeg skal gå i bios får å stille på dette. Noen som kan hjelpe???

Takker

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-
Hei,

Gå inn på det første alternativet; Softmenu settings.

Omtrenet midt på siden kan du velge fixed agp/pci.

Lykke til

Civix

Satt her å trodde det var det. Men hva skal frekvensene stå på???

Står nå på 66 / 33.

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-
Hei igjen,

Etter det jeg kan erindre, kan du sette den på fixed. Den skal da

være på 66/33.

Civix

Da kan det jo ikke være den som er mitt problem når den alerede står på det

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-

Det var merkeligt. I manual står det at det finnes AGP Ratio, men jeg finne ikke noe AGP Ratio i min bios....hmmm

Endret av S:T:A:N:D
Lenke til kommentar
Gjest QbeC-
du har flasha til siste BIOS-versjon da ? :)

Jepp. Tror da det. Har lagt inn AI7_16 Bios iallefall. Lastet den ned fra ABITs hjemme side for en stund tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-

Et komponent i min pc må seriøst feile noe.

Nå startet jeg UT04 kun får å teste stabilitet (CPU er uklokket)

Så plutselig så restarter pcen seg uten grunn. Tempen var på 41 grader da jeg kom inn i bios etter restart.

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-
Hvor stor PSU har du da?? Kan være den som gir for lite power slik at du ikke får overklokket og at den er lite stabil.

Jeg har 350W. Samme PSU som jeg brukte når jeg klokket en 1.2 ghz celeron. det gikk helt fint

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...