Gå til innhold

bytte ut en 40x40vifte med kun ribber.

milkwood

Anbefalte innlegg

Byttet ut min via chipset vifte som bråkte med en 18dB 10m3/t papst sak, men syntes den er irriterende fortsatt. og temperaturen gikk opp til 54 grader noe som blir litt høyt. Under vifta var det en kjøleribbe som ligner plastikk.... Forslag til 40x40 ribbe jeg kan kjøpe isteden for den dårlige som er der.?

Gjerne en som er stor nok til å slippe å bruke vifte der i det hele tatt =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

SirHartge skrev (2002-04-22 08:52):

Tviler sterkt på den er laget av gull.. hehe Er vel sikkert bare anodisert kopper. Gull er ikke så god varmelder som sølv eller kopper.

den er faktisk i gullbelagt alu. jeg vet ikke helt hvor mye mer effektivt det blir med gullbelleg, men det ser også ut til at den har fått et nytt design i forhold til den gamle alu-ribba som kan gjøre at den er mer effektiv.

Lenke til kommentar

Quote:

KrizzKrozz skrev (2002-04-23 09:06):

Jeg så dere har tenkt til å bli kvitt støyen fra northbridge, er det mulig å gjøre det samme med skjermkortet? Det er jo en liten vifte som bråker noe sinnsykt der og.

Takknemlig for svar.

Kristian

joda, dette funker. men vær opmerksom på at ribben og viften som sitter på GPU ofte er litt kraftigere enn den på chipen. Den blir endel varmere og trenger dermed bedre kjøling. Men en del skjemkort er jo i utgangspunktet bare utstyrt med ribbe, så om du ikke overklokker skjermkortet skulle det gå bra med bare ribbe. Men husk at den ribben som står på ofte ikke er nok alene, så man kan ikke bare fjerne vifta, man nå sette på en ny, bedre ribbe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...