Gå til innhold

VGA Silencer til Radeon 9800 Pro

Anbefalte innlegg

Har registrert at folk mener at viften, på feks Powercolor Radeon 9800 Pro, støyer fælt.

Dette vil jeg ikke ha noe av når jeg skal kjøpe meg skjermkort (i august). Har sjekket litt rundt, og funnet ut at en VGA Silencer er en fin ting.

For å gjøre en lang historie kort - Det jeg lurer på, er om noen har prøvd denne VGA Silencer'en?

Arctic Cooling GPU kjøling

Merker man "god" (hva nå enn det er?) forskjell på støy-nivået, med denne Silenceren, kontra viften som følger med? Hva med temp'en? Er det andre silencere som er bedre, uten at de blir a,t for dyre? (Syntes denne virket ook, i og med at den kostet ikke all verden..) Takker og bukker for svar :w00t:

Endret av Mathis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har registrert at folk mener at viften, på feks Powercolor Radeon 9800 Pro, støyer fælt.

Dette vil jeg ikke ha noe av når jeg skal kjøpe meg skjermkort (i august). Har sjekket litt rundt, og funnet ut at en VGA Silencer er en fin ting.

For å gjøre en lang historie kort - Det jeg lurer på, er om noen har prøvd denne VGA Silencer'en?

Arctic Cooling GPU kjøling

Merker man "god" (hva nå enn det er?) forskjell på støy-nivået, med denne Silenceren, kontra viften som følger med? Hva med temp'en? Er det andre silencere som er bedre, uten at de blir a,t for dyre? (Syntes denne virket ook, i og med at den kostet ikke all verden..) Takker og bukker for svar :w00t:

Jeg har et HIS Excalibur 9800 PRO 128Mb IceQ....puh :) som har montert den vga kjølern org. Funker fint ettersom lufta blåses ut gjennom pci porten under agpsporet.

Er bra når man overklokker da det kan bli varmt.

Ellers må det være den mest tyste vifteløsningen pr i dag for grafikkort,man kan knapt såvidt høre den ,jeg kjører vannkjøl på cpu og nb og systemet er tillnermet støyfritt selv ved sånn passe overklokking . Kortet mitt kan forøvrig overklokkes fra org 9800 Pro som er 380Mhz til 475Mhz (tror det er noen få hertz igjen da jeg ikke har tyna det max ennå)

Tror du må vannkjøle gpu`n for å få noe bedre kjøling på et slikt kort.

Kan annbefale vga silencer på det varmeste. Hastigheten kan forøvrig justeres i 2 hakk på vifta,er fortsatt veldig tyst på høyeste hastighet.

Lenke til kommentar

har nettop kjøpt sapphire radeon 9800 pro, og en VGA artic cooling rev.2

Strømtilkoblingen passer ikke! :wallbash:

Greit nok... jeg fjerner spor-saken på skjermkortet, og finner ut hvilken kombinasjon den skal stå i. Sapphire leverer nemlig med tre pinner ut.

Og jess, der startet vifta. etter oppmontering sjekker jeg ut hvilken vei vifta går, for å være sikker.....

visst )/(#%S går den ! /#¤&AS vifta feil vei.

SAPPHIRE SPESIAL BULLSHIT!!!! :realmad:

Sapphire har altså kjøleløsningen laget slik at den fungerer OMVENDT av, hva jeg vil tro, alle andre, og ekstra løsninger som VGA kjøleren.

nå er jeg bare veldig sur, for den drittkjøleløsningen som fulgte med bråker xtremt.

noen som vet hvordan jeg kan gjøre om på dette?

(denne poster her for opplysning til dere, og i overklokkingsforumet for hjelp til meg selv)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte en fra netshop for en stund siden, og er meget godt fornøyd med den. Det eneste jeg savner er at den kan kjøle på ramsinks, slik at jeg får overklokke mer, men de kan jeg lage selv når jeg får tid og lyst.

Anbefales.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke like godt kjøpe dette kortet som allerede har VGA-silencer montert? Det koster riktignok litt mer, men du slipper arbeidet med å sette den på og risikoen det medfører. I tillegg så bevarer du garantien. Bytter du ut kjøleren som satt på kortet når du fikk det, så mister du nemlig garantien. At det ikke skjer noe galt med kortet etter å ha brukt det over en periode, kan selvsagt ingen garantere. Dermed kan garantien spare deg for masse penger, selv om du i utgangspunktet betalte mer for dette kortet.

Lenke til kommentar
Det kortet har ramsinks også. Har et sånn selv, men kommer muligens til å bytte det ut til fordel for neste generasjon.

Ok, *off topic* men er ALLE excalibur kort bundlet med vga silencer originalt..? :)

Bestilte nettopp et powercolor 9800, men jeg lurte på om jeg skulle heller ta et excalibur kort istedenfor.... HVIS det følger med vga silencer...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som vet hvor mangde db den gir? (Syns ikke 30db er "lydløst", men mange sier de ikke merker det.)

Ikke sikker men den har ihvertfall 1200 omdr/min ved lav, og 2400 omdr.min ved full spiker.

Bråker gjør den ihvertfall ikke. På lav høres den ikke om du stikker hodet ditt inntil den engang ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...