Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal snart ha ADSL


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Bluecom i omtrent 4 år nå, og når de var et lite selskap med få kunder var de meget bra. Det siste året har ting blitt dårligere synes jeg, har 2Mb linje som varierer mellom 1 og 2 Mbs (TPtest), og har ringt og klaget flere ganger. Blir bare møtt med idiotsvar som "du må ha et virus som bruker uploaden din", "jeg ser her på stat at du har hatt 100% upload hele siste måned", "det er nesten ikke trafikk på sentralen , det må være PC'en din" osv osv

 

Dette er bullshit, har full kontroll over hva som går inn og ut på nettverket mitt!

 

Så nå ser jeg meg om etter en annen ISP, jeg er lei av "har du satt i kontakten?"-svar!

 

MVH

 

TommyL

Endret av TommyL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bluecom er vel den beste leverandøren innenfor adsl nå for tiden.. 1,5 mbit/ 512 kbit for 399 er absolutt godt!  :thumbup:

Joda, men ta nå med at det er på de sentralene hvor BC leverer på eget utstyr.

jau, vet.. foreløpig så er det vel bare 20 - 30 %, men de drivier med utbygging og sammenslåing, så snart er det muligheter for alle mann :yes:

Lenke til kommentar

ville ikke satset på online adsl har tele2 selv. en venn har telenor det går dritsakte og vorfor kalles det online adsl når du må bruke pc for å koble til modemet :thumbdown:

 

edit:ser også at maskinen må ha windows (så om du har linux så kan du ikke logge deg på)

Endret av operaman
Lenke til kommentar
ville ikke satset på online adsl har tele2 selv. en venn har telenor det går dritsakte og vorfor kalles det online adsl når du må bruke pc for å koble til modemet :thumbdown:

 

edit:ser også at maskinen må ha windows (så om du har linux så kan du ikke logge deg på)

du trenger bare en ruter med PPPoE , så trenger du ikke "windows for å starte modemet ".

Lenke til kommentar
"jeg ser her på stat at du har hatt 100% upload hele siste måned", "det er nesten ikke trafikk på sentralen , det må være PC'en din" osv osv

Dette er bullshit, har full kontroll over hva som går inn og ut på nettverket mitt!

Så du påstår at trafikkloggen til BC lyver?

Jeg vet ikke jeg, men når de sier at jeg har hatt 100% upload til og med på dager hvor jeg har vært borte, og begge maskinene er avstengt, så er det noe som ikke stemmer.

 

Men det er egentlig ikke hovedsaken, men det at jeg betaler for en 2 Mbs linje som jeg bare får når ikke "alle" er på nettet (halv fart i helger etc)

 

Og å påstå at det ikke er trafikk på sentralen når jeg kun får 1 Mbs på tider hvor man vet at det er mye trafikk, og 2Mbs midt på natta, ja det kaller jeg å juge.

 

Men det er klart, alle har vel hver sin erfaring, og jeg skal innrømme at jeg har vært svoren Bluecom fan helt til de begynte å få mange kunder på sentralen min...for det er vel det som er problemet nå regner jeg med.

 

MVH

 

TommyL

Lenke til kommentar
edit:ser også at maskinen må ha windows (så om du har linux så kan du ikke logge deg på)

Må ikke ha windows nei. :no: Telenor sendte faktisk med linux-drivere før, usikker hva de sender med ruter/modemene sine nå. Har hatt telenor ADSL i 3 år nå. Bruker en linux box som gateway i 2 av disse årene og aldri hatt noen problemer. Bruker Roaring Penguin's PPPoE Client. Evt. vist du må ha windows for å konfigurere ruterne de sender ut nå er det jo bare å stikke bort til en kamerat med windows, evt kjøre dualboot eller WINE. Finnes altids en løsning. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...