Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal snart ha ADSL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er ISP-er hvis du tenker på andre selskaper så går ikke det.. det er bare telenor som skal bygge ut der som jeg bor.

Der TN bygger ut så kan du få Bluecom, Tiscali, antagelig Tele2 og DC samt mange andre. Du har gått i samme felle som mange før deg og tror at Telenor utbygging er lik Online ADSL.

Lenke til kommentar

Har selv god erfaring med Telenor. Skiller 10-20 kr mnd mellom de forskjellige ISP'ene. Telenor har inkludert en del ekstra. Norton Internet Security, iCanal, døgnåpen support osv.

 

I tillegg er det veldig stabilt.. har alltid fått litt mer enn den hastigheten jeg betaler for

Lenke til kommentar

BlueCom ville jeg valgt, sjekk om du bor der BlueCom skal bygge ut egne sentraler også, for da kan du få disse tilbudene:

 

priser02.gif

 

 

hvis de ikke har planer om utbygging må du nøye deg med disse prisene:

 

Hastighet og pris: 400/128 Kbps, 299,- pr. md.

Hastighet og pris: 720/128 Kbps, 349,- pr. md.

Hastighet og pris: 1024/256 Kbps, 449,- pr. md

Hastighet og pris: 2048/256 Kbps, 549,- pr. md.

Lenke til kommentar
Det stemmer IKKE at du uten videre kan få bredbånd fra flere leverandører, hvis telenor bygger ut.  Det gjør du i hvertfall ikke her jeg bor.

For meg virker det som en drøy påstand. Er sentralen din bygd ut for ADSL så er den bygd ut for ADSL. Hvilket betyr at "alle" ISP kan levere ADSL der.

Lenke til kommentar
Det stemmer IKKE at du uten videre kan få bredbånd fra flere leverandører, hvis telenor bygger ut.  Det gjør du i hvertfall ikke her jeg bor.

For meg virker det som en drøy påstand. Er sentralen din bygd ut for ADSL så er den bygd ut for ADSL. Hvilket betyr at "alle" ISP kan levere ADSL der.

ikke alle ISP'er leier ADSL-hyllene til Telenor. noen leier plass pr.kvadratmeter og setter inn eget utstyr i sentralen. de leier altså plass og kobber, men ikke alltid selve adsl utstyret.

Lenke til kommentar
Det stemmer IKKE at du uten videre kan få bredbånd fra flere leverandører, hvis telenor bygger ut. Det gjør du i hvertfall ikke her jeg bor.

Joda, det kan du.

Online leier seg bare inn på samme utstyr som f.eks Bluecom og Tiscali m.f.

At noen ISP-er ikke ønsker og levere på sentralen er en ting men BC er hvertfall overalt som Online er.

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt Bluecom også, har disse selv der jeg bor i Trondheim og får meget bra hastigheter. Min "pers" hittil er 253 KB/s noe jeg synes er meget bra på en 2 Mbit linje. Support og alt det der er også veldig behjelpelige, hyggelige og får deg til å føle deg som du faktisk blir tatt på alvor i motsetning til andre ISPer.

Lenke til kommentar
Joda, det kan du.

Online leier seg bare inn på samme utstyr som f.eks Bluecom og Tiscali m.f.

At noen ISP-er ikke ønsker og levere på sentralen er en ting men BC er hvertfall overalt som Online er.

Stemmer som du sier ja. Telenor Online bruker også jara, kan de levere kan alle andre levere som bruker disse produktene. Om kapaks ikke er oppdatert fra telenor sin side slik at andre isp'er automatisk avviser bestillingen betyr ikke nødvendigvis at det er riktig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det stemmer IKKE at du uten videre kan få bredbånd fra flere leverandører, hvis telenor bygger ut.  Det gjør du i hvertfall ikke her jeg bor.

Joda, det kan du.

Online leier seg bare inn på samme utstyr som f.eks Bluecom og Tiscali m.f.

At noen ISP-er ikke ønsker og levere på sentralen er en ting men BC er hvertfall overalt som Online er.

 

Nei, det kan du ikke! Her jeg bor har telenor levert ADSL i ca. 1/2 år, men BC er ikke tilgjengelig

Endret av Nismo
Lenke til kommentar

er ikke alle isp som tilbyr der telenor tilbyr ( kost nytte prinsipp)

men ser ikke det store problemet mellom bluecom og telenor da det er de samme linjene ergo er det feil på linja så er det det. :D

skiller noen få kr på pris.

samme det .

se hva du får mest for på hjemme sidene til begge lev hvis de kan lev der du bor

:p

Endret av sniperdybe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...