SompOter Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Hallo.. Jeg skal snart ha meg ADSL tipper det blir Telenor.. Men er det noen som vet om det er no sperring på nedlastning der? f.eks. at man ikke kan last ned mer en 12 Gb i måneden.?? Svart fort.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Hallo.. Jeg skal snart ha meg ADSL tipper det blir Telenor.. Det er ingen begrensninger, men du bør jo vurdere andre ISP-er også synes jeg. Lenke til kommentar
SompOter Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Hva er ISP-er hvis du tenker på andre selskaper så går ikke det.. det er bare telenor som skal bygge ut der som jeg bor. Er det noe mere som jeg skal ha en det som er med i den ADSL pakken som jeg får? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Hva er ISP-er hvis du tenker på andre selskaper så går ikke det.. det er bare telenor som skal bygge ut der som jeg bor. Der TN bygger ut så kan du få Bluecom, Tiscali, antagelig Tele2 og DC samt mange andre. Du har gått i samme felle som mange før deg og tror at Telenor utbygging er lik Online ADSL. Lenke til kommentar
SompOter Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Okey.. Men hvis jeg ikke skal ha Telenor hva er det jeg burde bruke da? Jeg vil ha noen som er billige men de må også være bra... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg vil ha noen som er billige men de må også være bra... Bluecom og Directconnect er vel to ISP-er som kan anbefales. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Har selv god erfaring med Telenor. Skiller 10-20 kr mnd mellom de forskjellige ISP'ene. Telenor har inkludert en del ekstra. Norton Internet Security, iCanal, døgnåpen support osv. I tillegg er det veldig stabilt.. har alltid fått litt mer enn den hastigheten jeg betaler for Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Det stemmer IKKE at du uten videre kan få bredbånd fra flere leverandører, hvis telenor bygger ut. Det gjør du i hvertfall ikke her jeg bor. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 BlueCom ville jeg valgt, sjekk om du bor der BlueCom skal bygge ut egne sentraler også, for da kan du få disse tilbudene: hvis de ikke har planer om utbygging må du nøye deg med disse prisene: Hastighet og pris: 400/128 Kbps, 299,- pr. md. Hastighet og pris: 720/128 Kbps, 349,- pr. md. Hastighet og pris: 1024/256 Kbps, 449,- pr. md Hastighet og pris: 2048/256 Kbps, 549,- pr. md. Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Det stemmer IKKE at du uten videre kan få bredbånd fra flere leverandører, hvis telenor bygger ut. Det gjør du i hvertfall ikke her jeg bor. For meg virker det som en drøy påstand. Er sentralen din bygd ut for ADSL så er den bygd ut for ADSL. Hvilket betyr at "alle" ISP kan levere ADSL der. Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Det stemmer IKKE at du uten videre kan få bredbånd fra flere leverandører, hvis telenor bygger ut. Det gjør du i hvertfall ikke her jeg bor. For meg virker det som en drøy påstand. Er sentralen din bygd ut for ADSL så er den bygd ut for ADSL. Hvilket betyr at "alle" ISP kan levere ADSL der. ikke alle ISP'er leier ADSL-hyllene til Telenor. noen leier plass pr.kvadratmeter og setter inn eget utstyr i sentralen. de leier altså plass og kobber, men ikke alltid selve adsl utstyret. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 SElv om telenor bygger ut i en sentral så er det ikke sikkert at alle ISP kommer til å bygge ut på grunn av økonomiske hensyn. Litt satt på spissen så er det ikke lønnsomt at 4 selskaper bygger ut en sentral til 100 stk, da kommer alle til å gå med tap. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Det stemmer IKKE at du uten videre kan få bredbånd fra flere leverandører, hvis telenor bygger ut. Det gjør du i hvertfall ikke her jeg bor. Joda, det kan du. Online leier seg bare inn på samme utstyr som f.eks Bluecom og Tiscali m.f. At noen ISP-er ikke ønsker og levere på sentralen er en ting men BC er hvertfall overalt som Online er. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg ville valgt Bluecom også, har disse selv der jeg bor i Trondheim og får meget bra hastigheter. Min "pers" hittil er 253 KB/s noe jeg synes er meget bra på en 2 Mbit linje. Support og alt det der er også veldig behjelpelige, hyggelige og får deg til å føle deg som du faktisk blir tatt på alvor i motsetning til andre ISPer. Lenke til kommentar
mokkel Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 direct connect har satt ned prisene sin på ADSL /SHDSL 399,- for 1024/256, 499 for 2048/256 dere kan se resten av prisene på www.directconnect.no og nei, jeg tjener ikke noe på å skrive dette, men jeg er bare en fornøyd kunde Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Joda, det kan du.Online leier seg bare inn på samme utstyr som f.eks Bluecom og Tiscali m.f. At noen ISP-er ikke ønsker og levere på sentralen er en ting men BC er hvertfall overalt som Online er. Stemmer som du sier ja. Telenor Online bruker også jara, kan de levere kan alle andre levere som bruker disse produktene. Om kapaks ikke er oppdatert fra telenor sin side slik at andre isp'er automatisk avviser bestillingen betyr ikke nødvendigvis at det er riktig. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 (endret) Det stemmer IKKE at du uten videre kan få bredbånd fra flere leverandører, hvis telenor bygger ut. Det gjør du i hvertfall ikke her jeg bor. Joda, det kan du. Online leier seg bare inn på samme utstyr som f.eks Bluecom og Tiscali m.f. At noen ISP-er ikke ønsker og levere på sentralen er en ting men BC er hvertfall overalt som Online er. Nei, det kan du ikke! Her jeg bor har telenor levert ADSL i ca. 1/2 år, men BC er ikke tilgjengelig Endret 4. september 2004 av Nismo Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) er ikke alle isp som tilbyr der telenor tilbyr ( kost nytte prinsipp) men ser ikke det store problemet mellom bluecom og telenor da det er de samme linjene ergo er det feil på linja så er det det. skiller noen få kr på pris. samme det . se hva du får mest for på hjemme sidene til begge lev hvis de kan lev der du bor Endret 5. september 2004 av sniperdybe Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 bluecom er vel den beste leverandøren innenfor adsl nå for tiden.. 1,5 mbit/ 512 kbit for 399 er absolutt godt! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 bluecom er vel den beste leverandøren innenfor adsl nå for tiden.. 1,5 mbit/ 512 kbit for 399 er absolutt godt! Joda, men ta nå med at det er på de sentralene hvor BC leverer på eget utstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå