Gå til innhold

FunWebProducts! Denne går ikke vekk.

Anbefalte innlegg

Fant nettopp ut at jeg hadde noe som heter FunWebProducts på pc`n min. Når jeg skal avinstallere eller oppdatere en applikasjon eller ett program så kommer det en advarsel opp av Spybot Search&Destroy om at filen er gjenkjent som FunWebProducts. Jeg klikker da at filen skal slettes, men problemet gjenoppstår neste gang jeg vil avinstallere eller oppdatere. Den fjernes altså ikke av Spybot!

Jeg satt pc`n i safe mode, oppdaterte min norman antivurs, spybot search&destroy, ad-aware, CWShredder, The trojan og Spywareguard. Jeg sørget også for at alle microsoft sikkerhetsoppdateringer var oppdatert. Søkte gjennom hele systemet mitt med respektive sikkerhetsprogrammer (nevnt ovenfor) men kom opp kort.

Har googlet frem og tilbake og har funnet ut at en løsning er langt fra klar. PestPatrol gav en manuell opprydning av FunWebProducts men de registrenøkkelene som ble nevnt er ikke tilstede på min pc. Tittet på FunWebProducts sine sider der de sa at ett enkelt "Add/Remove" ville fjerne alle spor av deres programmer, programmene de gav var blant annet; mysearch, clocksync, smileyfaces og funwebproducts, men det sa seg selv at dette var programmer som kun var ment til å spionere og samle info samt spre skitt til sine offer.....

Så jeg er like langt!

Har en log-fil av HijackThis hvis noen er av interrese og kunnskap her inne, kanskje det vil gi noe svar. Jeg bruker også Computing.Net sine forum sider, men jeg begynner å bli litt utålmodig her.

Noe som har vært borti noe som dette før eller har litt kunnskap som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dslreports.com/forum/remark,10549053~mode=flat

Denne url`n gir en beskrivelse av FunWebProducts, men den skorter litt med en løsning klart.

Om ikke jeg får vekk dette med det første så håper jeg ihvertfall noen holder seg borte fra dette firmaet. Jeg regner med at jeg fikk FunWebproducts når jeg lastet ned en skjermbeskytter og var for ivrig med å klikke "yes" på den juridiske avtalen.

http://www.nwfusion.com/newsletters/web/2003/1208web2.html

- en forfatter kalt Mark Gibbs gir sin forklaring på hva FunWebProducts er.

Endret av benzedrine
Lenke til kommentar

Litt har skjedd siden igår kveld, så uten noen kommentarer så kan jeg vel konkludere ferdig selv :D Kanskje noen andre får samme problem som meg så dette kan hjelpe de ihvertfall.

Det viste seg at det var en "false/positive" i Spybot ved bruk av Teatimerprogrammet. Jeg skrudde av Teatimer, gjorde min nødvendige oppgradering og gikk gjennom det uten noen alarmer heldigvis.

Funwebproducts er en hijacker og forhåpentligvis skal Spybot levere ut en patch som kan løse problemet tilslutt.

Til de som måtte undre så har PestPatrol løst Funwebproducts tydligvis, så hvis noen absolutt vil ha vekk Funwebproducts så har de en fix i sin PestScan (merk 40$ er prisen for PestPatrol - http://www.safersite.com/ )

Endret av benzedrine
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

denne er aktuell ennå....jeg sliter med troj webfun a ....har prøvd lavasoft og spybot + onlinescan.....ikke mulig å fjerne.....

noen som nå snart et år etterpå,vet om et gratis removal tool?

ikke tale om at jeg støtter CA........da må jeg reinstallere..eller ????????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...