Gå til innhold

Over 5000pts i 3dMark03 MEN alt av spill lagger!

ccalz

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt R9800Pro og kjører 3dmark03 å klarer ca5100pts der, det som er villt er at spill som CS og HL1(!) lagger? Alt av andre spill jeg har prøvd og for den saks skyld. Sitter med en 2,5ghz celeron og 640mb ram. Noen som har hatt lignende problem eller vet hva det kan være ?? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Di nyere Ati driverene har visst problemer med flere eldre spill (Sw kotor\jediknight \Hl1 mfl)

Har selv et 9800 pro@xt og slet med det samme.

Hvis du prøver noen eldre cat eller omega drivere går det nok bedre( hjalp hos meg iaf).

Lenke til kommentar
skal prøve en format så ser jeg om det funker etter det, tror jeg har fått vekk det meste av de gamle driverne, takk for alle forslag

Gi oss tilbake melding på hvordan det gikk!

Maskinvare i profil er også greit å ha, jo mer info, jo enklere for oss å løse problemet ;)

Lenke til kommentar

^Th0mas^ Skrevet 05/07/2004 : 22:08

QUOTE (MicrolaXx @ 05/07/2004 : 20:58)

celeron?

Har ingenting å si når han fikk fin score i 3Dmark testen uanstt og ingenting lagga der

selfølgelig har det noe å si, da 3dmark 03 er LITE avhengig cpu/minne og MEST avhengig av gpu (og driver) for å gjøre det bra i testen

sansynligt er det program som kjører i bakgrunnen og stjeler resurser (ved spilling)

kjør en cpu og minne benchmark med sisoft sandra standard (last ned her--> http://www.sisoftware.co.uk/index.html?dir...x86&langx=no&a=

og gi oss tilbakemelding på scoren

Lenke til kommentar

Prøv å skifte til noe annet enn øko-utgave av prosessor. ;)

Få deg ram av lik type med lav latency, et bra hovedkort (les tester) og oppdater driverne dine. Lagger det like mye i singleplayer som i multiplayer, sier det seg selv at det er maskinen din som er fubar og trenger en oppstrammer.

En liten runde med spybot eller adaware pleier også å gjøre susen, samt en liten titt med msconfig for å se om du starter opp unødvendig mye fjolleri. Tullball og fjolletasker har en tendens til å akkumuleres i registeret og spiser opp dine sårt tiltrengte cpu-sykluser. :love:

Endret av captzalo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...