ChrisCon Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Noen som vet hva slags codec utenom DivX man muligens kan trenge for å se på *.avi filer. Har et par futurama episoder jeg ikke får sett, har installert DivX og alt sånn, men winmediaplayer spiller dem som lydfiler :sad: Chris Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Du har installer divx 5.0.1 pro?? Har du testa å bruke Divx Alpha 2.0 playern som følger med? Omså lasta ned nyeste ac3 codec "lyd codec" Lenke til kommentar
ChrisCon Skrevet 21. april 2002 Forfatter Del Skrevet 21. april 2002 Ja, installert alt! Jeg vet også at de fungerer, har nemlig spilt dem før. Går hverken ann å spille dem i divX alpha eler tha playa , men takk for svar Chris Lenke til kommentar
Mentor Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Ville også ha lagt inn divx 3.11 og 4.12 Det måtte jeg for å få endel av mine futurama episoder til å funke. Pass på at du ikke lar 4.12 codecen spille av 3.11 divx'er. Det funker hos meg nå. -Mentor Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Legg inn Nimo Codec Pack du, så er du "garantert" å få med alt du trenger :smile: Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Henger meg på Nimo`en jeg. Installerte det i går og nå funker alt. Tom divX med ac3 koding fungerer nå prikkfritt. (fikk ikke lyd før) DrErling Lenke til kommentar
talisar Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Husk.. det finnes hundrevis av avi codecer. DivX er bare ett i mengden:) Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Men...eh Foreligger det noen tester på hvilke codec som anbefales? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Det blir ganske forskjellig ettersom hva man skal bruke det til. For å f.eks. rippe en dvd-film til cd er DivX mest brukt. VCD og SVCD er også mye brukt. Ta en titt her og se ca. midt på siden i avsnittet "AUDIO and VIDEO CODECS", så står det litt om de forskjellige codecene og hvilken som er "best". Lenke til kommentar
steinberg Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 skulle prøve å innstalere nimo codec pack men fikk bare en feil melding! noen som vet hvorfor Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 ...ikke uten at du sier hvilken feilmelding det var nei... Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Takk for den Borre! Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 21. april 2002 Del Skrevet 21. april 2002 Det finnes mange forskjellige codec'er. For å finne den man trenger må man finne en såkalt "fourcc" kode i avi fila. Se så på denne siden for å se hvilken codec det er og eventuelt hvor man kan få lastet den ned. <a href="http://www.webartz.com/fourcc/fcccodec.htm"> http://www.webartz.com/fourcc/fcccodec.htm</a> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå