Gå til innhold

DivX-ripping med DivX 4.02

GrevRev

Anbefalte innlegg

jeg har et problem..

Jeg har innstallert DivX 4.02 codec

Jeg har brukt smartripper til å rippe til .vob

da jeg kjører FlaskMPEG og skal velge

hvilken codec jeg skal bruke skjønner

jeg ingenting: Dere skriver at jeg skal velge

"DivX :wink: Low Motion", men dette er ikke mulig,

siden den ikke er på listen. Derimot er DivX 4.02 Codec

der... Jeg prøvde den, men da fikk jeg ikke velge Keyframe, Data rate og cripness......

Etterpå prøvde jeg å velge Audio-codec, men der var

ikke Mpeg3 formatet på lista...

DivX 4.02 er skikkelig innstallert, for jeg har sett flere divx-komprimerte filmer på pc'en.

HVA ER GALT!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

må vere noe med codec'en eller noe sånt for jeg har brukt FlashMPEG endel selv og da hadde jeg "low motion" som ett valg. uninstall og ta 3.33 alpha versionen?

Lenke til kommentar

divx 4.02 spiller av alle tidligere divx format som 3.11 alpha, 3.20 og 3.22 keyframe hacked.

når du skal rippe en dvd ril divx (.avi) så kan du bare velge 'DivX Codec 4.02 i Flask. I den lille vinduet der du velger codec er det også en knapp som heter 'configure'

der finner du det du savner av alternativ, men obs!

4.02 har mye mer alternativ en 3.11.

til 4.02 anbefaler jeg følgende instillinger:

Variable bitrate mode: 1-pass

Performability: slowest

output video bitstream: bruk en kalkulator til å regne deg fram til hvor mye den skal stå på, avhengig etter hvor lang filmen er og hvor bra kvalitet du vil ha (1 eller 2CD'er).

Maximum Keyfram interval: 8 (vet det, litt vel lavt, men etter å ha tested meg fram så fikk jeg best bilde med 3 keyframes i sekundet.. 3.11 tillater kun 1 keyfram per sekund.)

Deinterlace: er video'n NTSC? er video'n interlaced? bruk de'interlace viss den er laced.. _mye bedre_ bilde når den blir deinterlaced. for vanlige ikke laced filmer, ikke ha denne på da den kan ødelegge bildekvaliteten pluss at den eter cpu kraft.

1-pass encoding parameters. la dei stå som dei er.

Audio. sikker på at du ikke får velge MPEG Layer3? Av og til så er flak litt rar og 'glemmer' hvilken audio codecer du har installert. restart programmet og gå direkte til audio codec. da skal den vere der.

kan du velge DivX;-) Audio? samma greiene som MPEG layer3, bare at den er en hacket lydcodec.

ved audio så anbefalest det ikke å bruke noe dårligere audio komprimering enn 128kbps. 160 er å foretrekke.

Håper dette hjelper, viss du fortsatt står fast, si ifra :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...