Gå til innhold

tastatur på bærbar til spill

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg spiller Half-Life på min bærbare HP nw8000, og det funker greit bortsett fra en ting. Når jeg bruker tastene på tastaturet til f.eks å bytte våpen reagerer ikke tastene med en gang. Noen ganger må jeg trykke 4-5 ganger før det skjer noe, og det hjelper ikke å holde tastene nede heller.

Noen som vet hva dette skyldes, og evt. hvordan man kan fikse det?

takk

noccy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mulighet å kjøre ett eller annet overvåkingsprogram i bakrgrunnen som sjekker om du tilfeldigvis bruker 100% cpu samtidig som den "mister" tastetrykk?

Kjører du programvare/drivere for "smarte taster" (egne taster for å starte mailprogram/browser/etc). Slike programmer kan lett "spise" keypresses hvis de ikke er godt skrevet.

//Svein

Lenke til kommentar

Det er ikke bare det at når du løper fremover + strafer til sida + skyter + dukker at keyboardet ikke takler at så mange taster blir holdt nede på en gang? Det skjer hvertfall på mitt laptop tastatur. Får aldri slengt unna noen smilies når jeg løper og strafer :)

Om problemet skjer at du ikke får bytta våpen når du ikke bruker noen andre taster, nei da aner jeg ikke. Da får du sikkert slutte å slå på tastaturet :)

Lenke til kommentar

Sjekkliste:

1. Eksisterer problemet også ved bruk av eksternt tastatur?

2. Henger problemet sammen med cpu-belastning? (f.eks. mye grafikk samtidig)

3. Henger problemet sammen med "umulige" tastekombinasjoner?

(prøver du å trykke ned halve tastaturet samtidig?)

etc.

Hva skal til for at andre skal kunne reprodusere problemet? At du mister taster under HL er en "begynnelse" på en feilrapport, men er ikke i nærheten av nok info til at noen kan finne ut hva problemet er, og hjelpe deg løse det. :p

Jeg kan gjerne bruke litt tid på å hjelpe deg feilsøke (men bær over med meg, jeg bruker hverken windows, eller spiller halflife).

//Svein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...