Gå til innhold

installere S-ATA disk nr. 2 i XP


Anbefalte innlegg

Man har en pc. i denne pc'en har man A7N8X-Deluxe hk, og en Raptor 36.7 S-ATA disk som bootdisk, samt en eldgammel IBM 20GB disk. samt WinXP SP1.

 

Alt dette funket vel og bra, men det ble trangt med plass. kjøpte idag en Seagate Barracuda 7200.7 8mb S-ATA. Den vises i BIOS, hardware manager, Silicon Image ATA Controller, etc etc etc.. alt er vel og bra, bortsett fra at:

 

Dævelskapet ikke dukker opp i Min datamaskin!

 

Sikkert bare en noldusfeil, men der er jeg. Det skal vel ikke være nødvendig å mappe opp skiten?

 

Ingen hjelp å få i S-ATA guiden, har installert SataRAID, så problemet med to disker som er beskrevet burde ikke være noe problem. nyeste versjon er allerede installert.

 

Seagate DiscWizard kan kysse seg selv unevnelige steder, når jeg har tatstet inn relevant info og maskinen rebooter, finner den bare IBM-disken og syter over at den ikke er en S-ATA disk. makan til møkkaprogram!

 

Jeg vil bare at ting skal virke! og det helst med en gang. Huff.. det er slike ting som gjør meg glad over ikke lenger å jobbe som it-konsulent.

 

begynner å lure på om dette kan være et windows-problem. noen her som har noen tips?

 

:wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

normalt skal den vel vises allikevel tror jeg. Win 2000/XP. finner maskinvaren automatisk og installerer den. da kan det hende at du må restarte også pleier den å være opp å gå.

har du skjekka om disken ligger i Min Datamaskin->Maskinvare->Enhetsbehandling da?

hvis det er et gult utropstegn over den så avinstallerer du maskinvaren og restarter pc`en din. da tenker jeg det meste er oppe å kjører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...