tiboine Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Tok dette bildet mens jeg testa ut mitt nye Finepix S5000. Syns det ble ganske stilig. Hva syns dere ? Bilde 800x602 Bilde 2816x2120 Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Absolutt et flott lyssatt og komponert bilde. Dette kan du trygt sende inn til en fotokonkurranse. Lenke til kommentar
egerstud Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Joda, artig/originalt nok motiv, men utbrentheten og CA er veldig fremtredende. Enkelte vil nok være uenig i spesielt uttalelsen om utbrenthet, men men.. Lenke til kommentar
px Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Var endel fargebleeding på de helt lyse refleksjonene osv... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 det er vel strengt tatt beleggningsstein ikke asfalt nei men jeg likte bildet veldig godt! *mmm stemningsbilde* Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 så ut som en oljepytt på brostein, men ok. Stusset litt over at steinen var grønn på toppen og lilla i bunn som om det var noe rart med kameraet, men det skal vel kanskje være slik? Ellers ett kjempebilde Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 Takk takk hmm... kanskje det var litt feil med å kalle det asfalt.. Bildet er ikke fiksa på noe som helst. Hadde faktisk nesten full zoom og makro på. Hadde rask lukkertid, tror jeg:) Er ganske fersk med fotografering. Men, utbrenthet og CA? er ikke helt inne på de ordene enda. Får vel ta en tur i ordboka snart.. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Men, utbrenthet og CA? er ikke helt inne på de ordene enda. Får vel ta en tur i ordboka snart.. Utbrenthet - når en del av bildet er overeksponert, slik at det blir et fullstendig hvitt område. Oppstår gjerne i sterk sol eller når du tar bilder med både svært lyse og svært mørke områder.. På ditt bilde ser du det i vanndammen - det er ingen detaljer i det helt hvite området. CA - kromatisk aberrasjon. Grønt og rødt lys brytes feil i linsen din, slik at du får røde og grønne konturer (på hver sin side) av lyse områder. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Men pent altså. Et av de penere bildene jeg har sett i dette forumet. Svakhetene er allerede trukket frem. Du kan minske problemet med CA i et billedbehandlingsprogram. Hmm, det er noe veldig herlig med dét bildet der altså. Lenke til kommentar
AHzip Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 nå blir sikkert dere sure for at jeg gir liv i denne diskusjonen igjen:P men vist han skal gjøre de lyse flekkene mørke blir vel resten av bildet mørkt eller kan man stille på bare noen deler`? er vant med videokamera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå