Gå til innhold

iiyama SyncMaster 454 "19 - Hertz

Anbefalte innlegg

Ja, for et par uker siden bestillte jeg en iiyama "19 fra www.NetShop.no, 3 dager etter bestilling kom den på døra, men da jeg hadde skrudd på skjermen merket jeg at noe var feil; skjermen hadde et ekkelt sump-grønt skjær og var overfølsome på elektriske komponenter som tastatur, mus osv. Dette gjorde at skjermen ble helt rosa nede i kantene vis tastaturet, mus eller headset var mindre en 1 meter fra den. Dagen etter sendte jeg skjermen til reperasjon hos NetShop. For 10 minutter siden fikk jeg den igjen og det er ingen problemer så langt, problemet nå er bare at i Egenskaper > Instillinger > Avansert > Skjerm kan ikke hertzen på skjermen komme høyere en 85 HZ som også var max på min gammle Dell "17 CRT. På den gammle skjermen min brukte jeg PowerStrip til og klokke opp HZ'n. Med PowerStrip kunne Dell skjermen kjøre 800*600 @ 100 HZ (99HZ), dette var max. Nå når jeg plugget til min ny reparerte iiyama kan jeg alltså få den opp i 200 HZ @ 800*600, eneste problemet er at jeg vet ikke om den viser så mye, mulig det bare er meg men jeg synes faktisk denne skjermen har mindre skarphet i bildet og kan nesten se ut som den kjører på 60 HZ når det står 200 HZ :no: Så da hadde det vært kjekt og vite om det var en måte jeg kunne se hvor mange HZ den kjørte, på min gammle Dell var det bare og trykke på MENU neden for skjermen og det kom opp en liten meny hvor det blandt annet stod hva slags HZ den kjørte i. En sånn meny er det ikke på denne iiyama skjermen, er det en måte jeg kan finne det ut? :dribble:

Takker for alle svar :thumbup:

EDIT: Beklager uryddig skriving :ohmy:

EDIT2: Har ATI Radeon 9800 Pro 128mb med de siste Omega driverne vis det hadde noe og si :)

Endret av eQunix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje litt Offtopic men, I PowerStrip, hva slag's Value burde jeg ha på Pixel Clock, Scan Rate & Hertz på 1280*1024 og 800*640 når skjermen min fikser 120 HZ på 1280*1024? :)

Veldig fint vis noen kunne svare meg på dette, blir veldig fort sliten i øynene enda jeg kjører 120 HZ på CS og 85 i Windows :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...