fargoth Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Har lyst å bli noe innen data, og lurer på hva slags alternativer som finnes. Kom gjerne med noen linker til informasjon etc. Takker for seriøse svar. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 IT-Ansvarlig på skoler/instutisjoner Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Programmerer, designer, produktutvilker, selger (hardware/software), tester osv... Er uendelige ting du kan jobbe med som er datarelatert, bare å finne ut hva du er mest interessert i... Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 er klar over det, men jeg lurer på hva slags utdanning jeg må ha for å for eksempel bli designer, og hvor jeg kan finne det ut. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 er klar over det, men jeg lurer på hva slags utdanning jeg må ha for å for eksempel bli designer, og hvor jeg kan finne det ut. Høgskolen på Gjøvik har Mediedesign som Bachelorgrad.. Noroff har Bachelor of Multimedia Systems, der du kan velge design.. Blandt annet. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 er klar over det, men jeg lurer på hva slags utdanning jeg må ha for å for eksempel bli designer, og hvor jeg kan finne det ut. MI?? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 NTNU har visst en god del IT-utdanning, både design, hardware(?) og software... Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Stort sett de flest høgskoler tilbyr en form for IT-utdanning. Det mest generelle er informatikkstudiet på universitete, og de fleste høgskolestudiene legger seg tett opp til dette. De siste årene har det også dukket opp noen flere linjer som retter seg litt mer spesifikt mot et område, som datateknikk. Det er vanskelig å vite nøyaktig hva du vil bli før du kommer igang med utdanningen. Du vet det kanskje nå, men etter et år kan jeg garantere deg at dette har skiftet et par ganger. Jeg anbefaler derfor å ta et informatikkstudium med mindre du er spesielt interressert i noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå