Da_Assassin Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (Godt mulig dette er ett ekstremt dumt spørsmål, med jeg er ikke så innmari flink enda...) Jo, det har seg altså slik at jeg kunne tenkt meg å få lagt inn en snes emulator på maskina, og min favoritt i windows er zsnes. Jeg har lastet ned kildekoden og begynt å kompilere da jeg fikk opp denne feilmeldingen: checking for sdl-config... no checking for SDL - version >= 1.2.0... no *** The sdl-config script installed by SDL could not be found *** If SDL was installed in PREFIX, make sure PREFIX/bin is in *** your path, or set the SDL_CONFIG environment variable to the *** full path to sdl-config. configure: error: SDL >= 1.2.0 is required Saken jeg lurer på da, er hvordan jeg får fikset dette? Kan jo også legge til at jeg har SDL 1.2.7-33 installert. Så, noen som kan hjelpe meg?!? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Finn ut hvor du har installert sdl med: locate sdl-config Får du da f.ex /usr/local/bin/sdl-config så skriver du: export PATH=$PATH:/usr/local/bin Skjønner? Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) Jepp, jeg henger med, men hva om jeg sier at den ikke finner sdl-config? Skal jeg reinstallere SDL? Den ble installert når jeg satte opp OS'et. Endret 5. juli 2004 av Da_Assassin Lenke til kommentar
zyp Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Prøv å reinstaller SDL, mulig du må ha en pakke som heter sdl-devel for utvikling, hvis den vanlige bare er runtime bibliotekene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå