ZeBuLoN@☂ Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Hvilke drivere er best til dette kortet, kjører catalyst ver 4.6 nå, men har problem med at spill bare låser seg eller kutter, får av og til blåskjerm også. Lurer på om det er et driver problem til skjermkortet? Har hørt om omega drivere, er disse noe bra, og hvor får jeg lastet ned det? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Omega! Uten tvil Finner de på www.omegadrivers.net tror jeg Kan ikke komme med noen god begrunnelse, du får bare prøve selv. Lenke til kommentar
*MIB*Viking Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Yep- Omega 4.6 er driverne som rocker dette kortet mest ja, bruker dem selv på mitt 9800 PRO Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg vil si Catalyst orginale drivere, ettersom de er mest "ekte" på en måte. Ikke misforstå, men Omega blir optimalisert bare for ekstra ytelse i spill.. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Og Omega kommer med gode programmer "bundlet", f.eks. RadLinker som jeg bruker for å klokke/ lage egne oppsett for forskjellige spill. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 vell.. nå er jo Cat4.7 rett rundt hjørnet, og de blir nok bedre enn Omega4.6 Epz Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Nesten det eneste de gjør med nye drivere er å fikse små bugger som oppstår i spill, så du kan ikke regne med et raskere kort. Dessuten kommer Omega drivere ut bare noen dager etter Catalyst, så jeg kan vente. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 hva er det som gjør omega driverene raskere? Bruker selv en 9500pro og merket en ytelsesforbedring på nesten 5% bare ved å skifte over til omega driverene. Og det fikk meg til å lure på hva catalyst driverene gjør som ikke omegadriverene gjør! Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Catalyst er fra ATi så de er helt nødt til å fungere helt 110% stabilt. Mens omega er optimalisert for 3D grafikk og de nøyer seg med 100% stabil skjermkort. Dårlig forklart, men på en måte så er det godt forklart! Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Hva annet en stabilitet og 3D er det å opptimalisere for? Alle nyere kort må jo ha så my kraft at de kan kjøre hva som helst av ikke 3d applikasjoner i hvilken som helst oppløsning man kunne drømme om uten problemer. Og TV biten og slikt kommer vel i separate drivere selv om man instelerer det ut fra samme pakken. Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Mye rart som blir sagt her..... Omega driverne er i enkelte tilfeller raskere og mindre "buggete" en catalyst driverne fordi de henter ut det beste fra catalyst driverne. F.eks kan ytelsen i Open GL i 1600*1200 med AA ha vært bra i cat 4.1 og så dårlig i 4.2, da beholder Omega den biten som styrer akkurat det fra 4.1 På den måten skal omega alltid være best mulig. Men det er skjeldent store forskjeller. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 PISS! Er så lei av at folk tror Omega driverene er laget med tanke på høyere ytelse. De er laget for bedre bildekvalitet. Generelt kan man si at Omega driverene yter minimalt dårligere og man får bedre bildekvalitet. Omega driverene er også bundlet med diverse "snacks" som nevnt over. De har også diverse softmodder (9500 til 97000 og 9800SE til 9800). Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 PISS!Er så lei av at folk tror Omega driverene er laget med tanke på høyere ytelse. Er mulig at det er noe softmod eller noe sånt som har slått til, men mitt kort yter bedre med omegadriverene enn med catalyst driverene. Så da fungerer også omegadriverene for å få bedre ytelse enten du liker det eller ei Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 PISS!Er så lei av at folk tror Omega driverene er laget med tanke på høyere ytelse. Er mulig at det er noe softmod eller noe sånt som har slått til, men mitt kort yter bedre med omegadriverene enn med catalyst driverene. Så da fungerer også omegadriverene for å få bedre ytelse enten du liker det eller ei Neida det er ikke noen softmodd. Det er litt opp og ned hvilken driver som yter best. Omega har vist seg å ha bedre kompatiblitet pga det jeg har nevnt tidligere. Men ytelsen varierer med hver enkelt aplikasjon. Hvem som er best er det opp til hver enkelt å finne ut av, men som oftest tar folk den som gir dem mest 3dmarks! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå