rasputin_g Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Man har en pc. i denne pc'en har man A7N8X-Deluxe hk, og en Raptor 36.7 S-ATA disk som bootdisk, samt en eldgammel IBM 20GB disk. Alt dette funket vel og bra, men det ble trangt med plass. kjøpte idag en Seagate Barracuda 7200.7 8mb S-ATA. Den vises i BIOS, hardware manager, Silicon Image ATA Controller, etc etc etc.. alt er vel og bra, bortsett fra at: Dævelskapet ikke dukker opp i Min datamaskin! Sikkert bare en noldusfeil, men der er jeg. Det skal vel ikke være nødvendig å mappe opp skiten? Ingen hjelp å få i S-ATA guiden, har installert SataRAID, så problemet med to disker som er beskrevet burde ikke være noe problem. nyeste versjon er allerede installert. Seagate DiscWizard kan kysse seg selv unevnelige steder, når jeg har tatstet inn relevant info og maskinen rebooter, finner den bare IBM-disken og syter over at den ikke er en S-ATA disk. makan til møkkaprogram! Jeg vil bare at ting skal virke! og det helst med en gang. Huff.. det er slike ting som gjør meg glad over ikke lenger å jobbe som it-konsulent. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Tror ikke det er det samme som Seagate DiscWizar, har hjulpet meg tidligere. lag en oppstarts diskett/cd og installer disken med dette. Seatools Lenke til kommentar
rasputin_g Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 har du installert S-ATA disker med dette? ingenting skjedde hos meg, fant ingen "SCSI adapters". disken er installert. den funker. eneste problemet er at jeg ikke får tilgang til den. kan det være et windowsproblem? er jeg kanskje i feil gruppe? Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Sikkert unødvendig å spørre men gjør det allikevel: Har du partisjonert og formatert disken? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 har du installert S-ATA disker med dette? ingenting skjedde hos meg, fant ingen "SCSI adapters". disken er installert. den funker. eneste problemet er at jeg ikke får tilgang til den. kan det være et windowsproblem? er jeg kanskje i feil gruppe? Opplevde lignende problem med en seagate disk på samme hk. Den var også installert, men oppførste seg litt merkelig. Brukte seatools, og problemene forsvant. Lenke til kommentar
rasputin_g Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 altså, hvordan skal jeg få formattert disken uten å ha tilgang til den? har ikke XP-cd eller annet å boote på. Lenke til kommentar
tet Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 For å få tilgang til disken må den først settes opp med windows xp's egen disk manager trykk start, kjør, skriv: diskmgmt.msc og trykk enter Her skal din nye disk vise, og du kan nå opprette partisjoner og formatere Lenke til kommentar
rasputin_g Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 disk manager ja.. verre var det ikke. føler meg litt dum akkurat nå, men jeg kommer garantert ikke til å glemme hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) ..eller høyreklikk "min datamaskin", velg "behandle", og så diskbehandling. Der finner du nok disken, og får bruke den flotte veiviseren for initialisering av ny disk. I praksis det samme som tet beskriver. Edit: Var litt sen der.. Endret 5. juli 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå