Gå til innhold

Trenger råd fra dere om hva jeg skal kjøpe

Anbefalte innlegg

Jeg har sett at det finnes mange "Shuttle" PC'er (shuttle, Epox, Soltek osv) og liker designet veldig godt.

Da jeg er helt fersk når det gjelder "shuttle" Pc'er så lurer jeg på om dette er et lurt valg når man er ute etter en PC som har høy ytelse og lavt støynivå.

Mitt budsjett er rundt 10.000 (har allerede skjerm, tastatur, mus).

Jeg tenkte å satse på AMD 64 platform og ønsker helst å kunne putte inn et X800PRO skjermkort (hvis mulig ??). Er også ute etter et "shuttle" som har godt hovedkort.

Har noen av dere eksperter noen gode forslag til oppsett av en "shuttle" til ca. 10.000-

Endret av tante_olga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seagate 160GB S-ATA 7200RPM

AOpen CD-RW Inkl. sort + sølv front.

Sapphire Radeon X800PRO 256MB Vivo

Shuttle SN85G4V2 barebone PC socket 754

AMD Athlon 64 3000+

OCZ 512MB Premier med heatsink

Tot: 10 735,00 (inkl. mva.)

dette oppsettet lagde wh1te til meg, har ikke kjøpt det men det ser bra ut da!

:w00t:

Lenke til kommentar

Hiver meg på denne tråden siden jeg også lurer på noe av det samme:

Skal ha en SFF-barebone (nesten helt sikkert en Shuttle pga. kvalitet og design) som yter bra ved spilling. Skal kun bruke den til spilling, så skjermkortet er selve hjertet her. Ser alle (Shuttle) har integrert skjermkort, men også AGP, er det noe problemer rundt dette å sette inn et nytt skjermkort, og ikke bruke det integrerte? Hvis svaret er nei håper jeg noen kan anbefale meg noen skjermkort som ikke koster skjorta, men er bra. Da tenker jeg på maks. 1500 kroner. Og er det i det hele tatt mulig å bruke en SFF-barebone som spillemaskin?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan du bruke en Shuttle som spillemaskin. En Shuttle har samme hardware som alle andre maskiner, bare i mindre omfang - ikke like mange tilkoblingsmuligheter.

Det finnes Shuttle-maskiner uten onboard skjermkort. Shuttle SB75G2 er én. Sjekk http://www.shuttle.com/hq for detaljert info om de enkelte maskiner. Ellers er det ikke noen problemer å disable onboard VGA.

Når det gjelder skjermkort, kan du sjekke priser på Radeon 9800, helst Pro eller XT - og FX5900 kortene, helst Ultra.

_

johanf

Lenke til kommentar
Okey. Men det er vel utallige produsenter som bruker Radeon brikkesett? Samme hvilken? Ser at noen Shuttle har AGP X8, og noen bare AGP. Er AGP en ny standard/hastighet på busen? Hvilke burde jeg isåfall velge? Ser den du viser til "bare" har AGP... Takk for hjelpen så langt.

Så lenge det er 9800-brikken det er snakk om, er det liten forskjell fra produsent til produsent.

De fleste nye maskiner idag har AGP (8x eller 4x) porter som er raske nok. Selv om det bare står AGP, betyr ikke det at det ikke er AGP 8x.

_

johanf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...