Hebrew Hammer Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Intel Pentium-M 1.7GHz Prosessor "Dothan" 512MB DDR PC-266 Minne (Max 1024MB) 80GB UDMA100 Harddisk DVD+R/RW Brenner Skjerm: 15" SXGA+ 1400x1050 Grafikk: ATI M11 Radeon 9700 128MB Nettverk: 54Mbit Trådløst + 10/100Mbit Batteri: ca 4 Timer Garanti: 2år Vekt: 2.7KG Dimensjon: Bredde 326mm Dybde: 270mm Høyde: 30mm Tilkoblings porter 1x FireWire 1x Kortleser (MS & SD) 1x Cardbus type II 1x Line in/Mic in 1x Line ut 1x Paralell port 1x RJ-11 for modem 1x RJ-45 for 10/100 LAN 1x S-Video TV-ut 3x USB 2.0 1x VGA for ekstern skjerm/projektor Dette er spesifikasjonene til den bærbare som jeg skal kjøpe. Men når det står DVD+R/RW Brenner så betyr det at det er DVD brenner også,gjør det ikke? Er det noen spill denne pc'en ikke tar eller tar den så og si det meste som er av spill også? kjøper en 512 DDR ram brikke utenom også. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) Er DVD brenner ja Brenner bare + ikke - Endret 5. juli 2004 av ^fmj Lenke til kommentar
Hebrew Hammer Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 Brenner bare + ikke - hva er forskjellen mellom + og - ?? hva vil det si? Lenke til kommentar
schwin Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Er bare platene du kan brenne, pluss at det som er brent i + ikke kan spilles av på - spillere... Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 pluss at det som er brent i + ikke kan spilles av på - spillere... tull Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Blant produsentene av DVD-utstyr, er det to grupperinger. Den ene sverger til at minus er best, mens den andre er hellig overbevist om at pluss er best. Sannheten er at den ene gruppa fant opp minus og den andre pluss. De får da royalties fra produsenter som lager brennere. Dette er ene og alene grunnen til at det er to formater. Det er liten eller ingen teknisk forskjell på de to formatene. Tidligere var minus-platene billigere, men det er det ikke lenger noe forskjell på. Pluss-platene er lettere å få opp i høyere hastighet, slik at nye hastigheter har kommet til pluss-standarden først. Men nå er vi allerede på 16x og stort raskere er det ikke mulig å lage DVD-plater. Ved 16x roterer plata med rundt 10.000 rpm og prøver vi raskere enn det, går platene veldig lett i stykker pga sentripetalakselerasjonen ( også noe uriktig benevt som sentrifugalkraft). Jeg tror ikke det er lenge til 16x minus plater/brennere er på markedet. Kompabilitet er heller ikke noe problem. Jeg har ennå til gode å se skikkelige dvd-spillere eller hvilken som helst PC-spiller nekte å lese av en plate pga den er minus eller pluss. Hvis noen opplever noe slikt, bruker de enten rart/gammelt utstyr ... eller plater av elendig kvalitet. Kjøp skikkelige plater og lev problemfritt. Eneste som er viktig for deg, trådstarter, er at du husker å kjøpe plater som er merket med +R eller +RW... Lenke til kommentar
Hebrew Hammer Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 ok..takker for svaret. forstod mye mer nå som eg fikk et skikkeligt svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå