Gå til innhold

Mange artifacts i BIOS og under POST med 9800pro

Anbefalte innlegg

er du sikker på at du IKKE har fått et demokort (som har blitt flasha med feil bios)

selv fikk jeg utydlig tekst i bios-meny/opstart ved feil bios (prøvde mange bios) til mitt kort (9500 til 9700 testing)

kjølinga burde ikke ha noe betydning for oppstart/boot tekst.

tror du kan sjekke hvilken bios som passer til serienummer på kortet

http://mirror.ati.com/support/identify/Ide...aphProduct.html

You can also download the ATI Problem Report Wizard (part of the ATI Adapter Utilities).

http://www.ati.com/support/drivers/misc/atiadapterutil.html

hvis innbytte ikke går kan du alltids prøve med andre 9800pro bioser som liker BEDRE minnet du har på kortet

man kan og ta en backup av biosen og sjekke den med RADEDIT eller en hex editor

Det beste er nok å ta en kopi av bios og maile den til Sapphire support med all info om kortet ditt du kan frambringe OG BE DEM SENDE NY BIOS SOM VIRKER

Hmm, takk for interessant post, dette skal jeg sjekke ut. :thumbup:

Ja synes det er rart at artifacts skal vise seg allerede i BIOS... Dessuten trikset jeg med XT bioser på mitt 9600pro kort og den fikk "lagging" selv i BIOS (eller trege bilder som du ser ruller nedover skjermen... som om du spiller i mye høyere oppløsning i et spill enn det skjermkoret ditt klarer) så... heh rart jeg ikke tenkte på det før men var vel grepet av panikk og turte ikke gjøre noe hehe

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det som jeg syns er rart er at ikke komplett ikke kan svare på mail når det gjelder retur av varer eller vis det er feil på noe... har hatt problemer med slik selv og som jeg har skjønt på canibalcorpse så har de ikke svart på mail, mail han sende på torsdagen, det er for dårlig av ett firma og vis firma er så stor som komplett.... de skule skamme seg :no:

Lenke til kommentar
Men det som jeg syns er rart er at ikke komplett ikke kan svare på mail når det gjelder retur av varer eller vis det er feil på noe... har hatt problemer med slik selv og som jeg har skjønt på canibalcorpse så har de ikke svart på mail, mail han sende på torsdagen, det er for dårlig av ett firma og vis firma er så stor som komplett.... de skule skamme seg :no:

Synes de snart kunne svart ja...

Sendte etterlysning¨på spost tidligere i dag, så får jeg se om de snart svarer...

Men som en annen sa her, dårlig kjøling skal da ikke være en årsak til at det er ødelagt tekst under POST så det må jo være noe annet!

Har for øyeblikket hele datamaskinen demontert holder på med litt casemodding her :thumbup: så etter det for jeg prøve det "mago" nevnte om mulig korrupt eller feil BIOS på skjermkortet. Har sjekket på ATI sine sider og det virker som det er et Powerd By ATI kort og ikke et Built By ATI selv om Sapphire visstnok skal være identisk med ATI sine egne. Men jeg skal teste mer når maskina er oppe og kjøre om jeg da ikke har fått nytt kort innen den tid da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...