Gå til innhold

Slår seg ikke av...

Anbefalte innlegg

I det siste har min ca. en måned gamle Fujitsu Siemens Amilo nektet å slå seg av.. når jeg trykker "avslutt" gjør den hva den skal, men når den normalt skulle kuttet strømmen, starter den istedet på nytt! Hva skal man gjøre med dette? Eneste måten å få slått maskinen av på, er å trykke på av/på-knappen..

Samtidig er ventemodus av en eller annen grunn deaktivert. Hvordan kan jeg reaktivere dette? Finner ikke ut hvor...?

Takk for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Ja. Har vært inne der og lett mange ganger, før var det et valg for at når jeg stengte lokket på den bærbare maskinen, skulle den gå i ventemodus. Dette valget er borte vekk. Og jeg finner fortsatt ingen sted å skru dette på igjen.

Apropos BIOS.. er litt usikker på hvordan jeg flasher dette. Har vært inne og sett litt på innstillingene, men fant ikke ut av det.

Det hele er egentlig ganske underlig, siden jeg ikke har rørt noen innstillinger som går på dette.. men takk for videre hjelp! :D

Lenke til kommentar

Joda. Prøvde å oppdrive BIOS-oppdatering nå, men støtte på to problemer:

• Jeg finner ingen oppdateringer til min modell.
  • Filer skal lastes inn på en diskett, for så å leses inn i DOS. Jeg har ingen diskettstasjon på min bærbare maskin.

Hva gjør man med dette?

Og forresten: Takk for guiden! Men vet ikke om den hjalp så mye...

Lenke til kommentar

Litt tilleggsopplysninger, som jeg mente jeg hadde skrevet her, men som jeg nok ikke hadde gjort. Tror ikke det er noe galt med BIOS, etter å ha lest feilmeldingen etter systemfeilen som dukker opp etter avslutningen av Windows.

Første kode: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Videre står det at det kan være noe galt med en driver, at jeg kan starte i sikkermodus, og så videre. Til slutt står:

Teknisk informasjon:

***0x0000007E (flere koder)

***kbdclass.sys - Adress F887E941 base at F887E000, Datestamp 3dbddad3

Noen som kan tyde noe mer ut fra disse feilkodene? Jeg har nøstet meg fram til at driverfilen er tilknyttet tastaturet, og prøvd å deaktivere/fjerne denne, men det har ikke hjulpet. Den kommer jo uansett tilbake når maskinen oppdager en ny enhet, og tastatur må man jo også ha...

Likevel er heller ikke feilmeldingene til en hver tid like. Jeg prøvde å sette maskinen i ventemodus, siden det valget av en eller annen grunn har dukket opp igjen, men endte også da opp med en lignende bluescreen.

Endret av Romanara
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...