haabe Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) Trenger litt hjelp her... Fikk spørsmål om å få tak i et nytt skjermkort til en gammel Compaq presario 5716. I Compaq'en står det et S3 Savage4 AGPx2 skjermkort. Jeg trodde det skulle gå greit å oppgradere til et Asus Radeon 9200. Men det virka ikke i Compaq'en. Det virka derimot fint på en gammel P3 600 jeg har stående. Så det var ikke noe feil med kortet! Noen som har forslag til hva som vil fungere på Compaq-skrapet? (edit: fjerna bare noen overflødige linjeskift ) Endret 5. juli 2004 av hbartnes Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 jeg pakka et gf2 mx200 i en compaq med amd-k6 450mhz en gang i tida. funka fett.... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Du må nok bruke 3,3v skjermkort, l@@k her: http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/agpcompatibility.html Lenke til kommentar
haabe Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Hmmm... Posta her i går, men nå er posten plutselig borte? Jaja Noen som kan anbefale et 3,3v skjermkort? Og fortelle meg hvor jeg kan få tak i det? Jeg regner med at de ikke er så enkle å få tak i lengre Lenke til kommentar
chil Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 eneste jeg vet er at jeg putta et gf2ultra kort i en 450hmz pentium 3(tror jeg) å det funka fint det.. altså compaq Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 En av mine kompiser hadde en Compaq-marskin før i tiden. Han hadde 350mhz tror jeg. Han kjøpte nytt grafikkort (vodoo kort). Det funket ikke, og han ringte Compaq. De svarte at kortet ikke funger fordi det ikke er en ""orginal"" Compaq vare. Det betyr at compaqen hans kunne bare ha deler fra compaq. Har en Compaq selv, en 5030EA, der prosessoren er underklokket 100 mhz fra compaq, men så har jeg en nyere compaq en vennen min (har 1,2ghz @1,1) Kjøpte meg 9000 pro. Det funker det, men når jeg så på agp speeden så ble jeg forskrekket. 2xagp????????? Kjøpte jo pcen rett før 8x ble vanelig jo. Konklusjon: HOLD DEG UNNA COMPAQ OG ADVAR ALLE ANDRE HVIS DU/DE SKAL OPPGRADERE SENERE. COMPAQ BRUKER GAMLE DELER OG COMPAQ PCER MÅ HA COMPAQ DELER I DE FLESTE TILFELLER (minner meg om slik det var før pentium 66mhz.) Lenke til kommentar
haabe Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Uff. Det var noe slikt jeg var redd for! Jeg får se om jeg får spora opp et GF2 kort og putta inn det. Så håper jeg de som skal ha maskina blir fornøyd. Jeg har aldri eid - og kommer aldri til å eie en compaq, det er iallefall sikkert Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (Smileys ) Hmm, jeg byttet nettopp en HD i en Compaq maskin, var ikke bare lett! Jeg måtte "flashe" bios fra Compaq sin til noe annet "no-name" greier på HK....! Anyways, ferdig pcer.... *tsk tsk* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå