Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Startar ein ny tråd då den eg hadde nå berre er forsvunnen???

Må ha skjedd nokon når forumet var nede tidligare i dag...

Fulgte råda i den forrige tråden og skifta til SN45GV2 og XP3000+, dessuten skifta eg til litt billigare minne.

Valgte PowerColor Radeon 9600 PRO EZ 256MB. (256MB versjonen var jo berre 20kr dyrare enn 128MB versjonen)

Her er då oppsettet eg føreløbig er komen fram til :hmm: :

Shuttle SN45GV2 Barebone PC Socket A nForce2 Ultra400, Lyd, AGP, IEEE1394, USB 2179,-

AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM 1195,-

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 929,-

PowerColor Radeon 9600 PRO EZ 256MB AGP, ATI 9600PRO, DVI-I, TV-Out, Retail 1079,-

NEC DVD recorder ND-2510A IDE Hvit, Bulk DVD+R/+RW (Dual Layer) og DVD-R/-RW 795,-

Medion 19" CRT MD-1998PB TCO-99 Skjerm, Silver 1395,-

Altec Lansing Høyttaler 220E Høyttaler Stereo Desktop Høyttaler 291,-

Totalt 7863

Ser dette bra ut????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det ser ikke bra ut i mine øyne. Bytt up prosessor til XP2500+ eller 2600+.. For den kakn klokkes enkelt til 3200+ :) Og kjøp Corsair XMS3200XL minne istedet. de 128mb med ekstra minne på skjermkortet hjelper lite, det sinker faktisk ytelsen.. og EZ utgavene fra Powercolor er dårligere enn andre pro kort, så et pro kort fra Sapphire er et MYE bedre valg, og ta 128mb minne...

Ellers greit oppsett..

Lenke til kommentar
Nei, det ser ikke bra ut i mine øyne. Bytt up prosessor til XP2500+ eller 2600+.. For den kakn klokkes enkelt til 3200+  Og kjøp Corsair XMS3200XL minne istedet. de 128mb med ekstra minne på skjermkortet hjelper lite, det sinker faktisk ytelsen.. og EZ utgavene fra Powercolor er dårligere enn andre pro kort, så et pro kort fra Sapphire er et MYE bedre valg, og ta 128mb minne...

Ellers greit oppsett..

Først og fremst vill eg berre seie at dette aldri var meint å vere ein top end maskin på nokon måte.

Budsjettet er på ca. 8000 kr.

Hadde heller ikkje tenkt å overklokka, men kan jo alltids gjere det viss eg sparar nokon penger, men viss eg kjøper den prosessoren i staden for og så bytter til det minnet så blir da jo ikkje noko billigare......

Ang. skjermkortet så har eg som du ser av oppsettet mitt ikkje meir tilgjengelig enn 11-1200 hundre kroner. Men som nevt før, eg treng ikkje det beste, men ynskjer seff. å kjøpe det beste eg kan for dei pengene eg her tilgjengelig.

All hjelp mottas med takk!!!!

Lenke til kommentar

bytt skjermkortet tilbake til en med 128MB minne, de 256 er en tregere type og vil bare senke ytelsen.

Det hovedkortet er ikke særlig glad i og overklokkes slik jeg har forstått det, så den sjansen ville ikke jeg tatt, hold deg til XP 2800 3000 eller 3200.

xms3200xl blir bare sløsing med penger på ett slikts system, spessielt vis du har ett budsjett og følge.

Endret av mbskywalker
Lenke til kommentar
Det hovedkortet er ikke særlig glad i og overklokkes slik jeg har forstått det, så den sjansen ville ikke jeg tatt, hold deg til XP 2800 3000 eller 3200.

Må seie meg litt uenig i den uttalelsen, press reviews her:

http://eu.shuttle.com/sn45g_pr.htm#press

Club Overclocker Rating for eksempel gir shuttelen:

Innovation: 10 out of 10

Performance: 9.5 out of 10

Quality: 10 out of 10

Stability: 10 out of 10

Overclocking: 10 out of 10 !!!!!

Software Pack: 8.5 out of 10

Value: 9.5 out of 10

Overall Rating 9.5

Men ser ikkje da heilt stora i overklokking. Kva er vitsen? Ein sparar jo ikkje noko spesiellt ved å overklokka. Viss eg kjøper ein 2500+ istaden for ein 3000+ så sparer eg vel ca. 550,- Men dette bruker eg jo nesten opp ved å velge ein dyrare minnebrikke.

Btw. Nokon som veit om 3000+ er ein god overklokkar???

Lenke til kommentar

hehe, fikk kløa i en Shuttel-X SK41G til bare 2700 kr!!! :dribble:

AMD 2.4 , 256 MB ram, 40 GB HD, Pionier A106 DVD-brenner!

Selve maskinen er ok ettersom den har ALT (firewire, tv-ut, SPDIF +++)

Men det er veldig trangt i disse snærtene shuttle-x kasser!!!

Gav opp å testkoble en harddisk til den (for krunglete), tok heller min gamle AteC700 til det. Og den er ikke noe om du vil utvide ... kun 1 PCI-slot + 1 AGP.

Hm, angående DITT kjøp ..... synes ikke jeg så hvilken HD du skal kjøpe?

Skal du ha PC uten HD (bare med KNOPPIX-Linux-CD??? :no:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har kjøpt det oppsettet som eg hadde tidligare i tråden og bygd shuttelen.

Men har litt problemer. Trur kanskje han er litt ustabil, mykje program som kresjer spesiellt musikk/film, høyrte på musikk i stad og då restarta masinen plutseleg.

Nokon gode råd???

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Temperaturen ligger på ca. 52 grader.

Korleis kjøre eg ein mem test??

Kjørte eit program som hette burnintest og der fekk eg ingen error...

Nokon som veit om fleire gode testeprogram????

Prime 95

Søk på google etter memtest du.

Lenke til kommentar

Kjørte mem test på det minne eg hadde tilgjengelig, og fekk ingen errors, skal kjøre på alt i natt tenkte eg fordi det skulle vist ta så langt tid.

Kjører 3dmark2001se i stad.

Midt i den aller første testen så berre gjekk pc'en ut av programmet.

Det er det som oftast skjer, sitte å høyre på musikk med winamp og så plutseleg så går han ut av winamp, samme med media playar og iexplore og andre program.

Har ikkje trojan eller noko liknande, tipper at det er noko hardware greier i og med at eg nett har bygd pc'en.

Har ikkje stillt på så mange greier i BIOSen kan det vere problemet???

Einaste eg har gjort er å still FSB frekvensen til 200mhz.

Ellers ligge temperaturen på 52grader idle. dvs med vifta på smart fan, har prøvd å sette vifta på fullt då går temperaturen litt ned til 45-46 grader, men når eg kjører vifta på fullt så virker det som om at programma klikker oftere.......

Nokon gode ide'ar???

Lenke til kommentar

Som eg skreiv i første posten så kjørde eg memtest men det var berre den windows versjonen i eit par timar.

Nå kjørte eg den dos versjonen i 10 timar i natt og han fekk 2299 error.

Det betyr at minnebrikken er øydelagt sant? ...og at eg kan få ny på garanti???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...