Gå til innhold

Rippe DVD til HD for å senere behandle som fysisk.


Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan lage en nøyaktig kopi (altså et image elns) på hd som jeg senere kan rippe med dvd decrypter og lage xvid fil av ELLER rett og slett brenne ut på dvd dual layer senere?

 

Jeg ønsker altså å kopiere en hel dvd med muligheten til å senere behandle den som en vanlig fysisk plate i dvd-rom på pcen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ripp filmen på harddisken med dvd dekrypter til en iso fil som du senere kan mounte i daemon tools eller lignende program som simulerer cd/dvd spiller.

 

dvdshrink er også ett bra program og bruke dersom man ønsker og krympe filmen ferdig klar til å brenne. Dvdshrink kan legge filene på disk som iso eller som .vob filer. (kan også brukes på isofila som er rippa og mounta i damon tools)

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

jess, fant litt info om det her

 

http://www.doom9.org/index.html?/dvddec.htm

 

takk for hjelpen

 

ps: skal lage filmsamling og stusser litt. bruker autogk til å lage xvid filer. programmet kommer ut i ny versjon nå og da og HATER å ha noe gammelt rippet. å lagre alle dvdene er egentlig det ideelle. da beholder man også en større samleverdi iom ekstramateriale osv. men det opptar så sinnsykt mye harddiskplass. noen som ser for seg hvor lenge det blir til plass på harddisker som selges tar av? dessuten er det mye mer praktisk å ha originalen. da kan man f.eks lage en 2cdrip når det passer en (divx spiller) og eks. når bærbare divx spillere blir mer pop lagre mange små 1/2cd xvids, en maxq rip for avspilling på framtidig hdtv, man kan enkelt dele ut passelig porsjonerte xvid der det trengs. hmm, hva synes dere?

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...