Gå til innhold

Forsikring ! !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en forsikring som er veldig smart. Om noen stjeler/ødlegger mobilen min, får jeg ny, evt plusser på noen lapper, så får jeg en ny mobil!:) Veldig smart å ha med. Tror min mobil blir ødelagt snart ja :innocent:

EDIT: Virket ikke som alle skjønte ironien!

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
QUOTE (HybRis @ 05/07/2004 : 16:47)

Jeg har en forsikring som er veldig smart. Om noen stjeler/ødlegger mobilen min, får jeg ny, evt plusser på noen lapper, så får jeg en ny mobil!:) Veldig smart å ha med. Tror min mobil blir ødelagt snart ja 

*tråkke på mobil* .. uff, den datt ut av lomma når jeg sykla ;P

Hehehe, kanskje: jeg badet, så la jeg igjen mobilen i båten, å det kom en stooor bølge, så mobilen falt i vannet:\ det var dumt :no:

Hehe, vell det er jo en genial forsikring:)

Lenke til kommentar
Det er mulig at noen reiseforsikringer dekker ødelagt mobil, men f.eks. fuktskader tror jeg det ikke er noe som dekker..

da du "mister" den fra vinduet i annen etajse :!:

Alt det dere diskuterer er uspiselig, uetisk og ikke minst ulovlig.

Forsikringsvindel er noe som ødelegger for alle som virkelig har forsikringen til det den er ment: Sikkerhet.

Lenke til kommentar
Det er mulig at noen reiseforsikringer dekker ødelagt mobil, men f.eks. fuktskader tror jeg det ikke er noe som dekker..

Forsikringsvindel er noe som ødelegger for alle som virkelig har forsikringen til det den er ment: Sikkerhet.

Håper du skjønte at vi ( trur jeg ) tullet litt rundt dette emnet, har ingen interesse av og svindle forsikringselskapet i hele tatt!

Lenke til kommentar

Helt enig med deg der ja..

Lenke til kommentar

Er enig med arehei og e_hamre ang. dette. Håper ikke innlegget mitt ble tolket til å omhandle svindel. Skrev det mens noe av det andre ble postet..

Selv om ScOot tulla kan det hende at HybRis ikke gjorde det ;) Men det er ikke jeg rette person til å uttale meg om..

Lenke til kommentar

Sjekk om din reiseforsikring også forsikrer mobilen din. Hvis du har reiseforsikring da ;) Jeg har hvertfall det, og dne gjelder for mobil og det som er når jeg er ute og reiser :) Meget kjekt, men tviler på at den dekker fuktskade... Råder deg også til å endre emnetittelen din en smule. :thumbup:

Lenke til kommentar

Du har jo forskjellig typer forsikrign, hos butikk og forsikringsselskap.

Ser personelig ingen grunn til å ha forsikrign og derfor har jeg selv ingen forsikring på noen mine mobiler. Ser ingen grunn iogmed at jeg aldri har fått noen skader, eller mistet/blitt frastjelt en mobil.

Lenke til kommentar

Vel, forsikring er greit det.. men her følger elkjøps sin forsikringsprosess:

9.mars - jeg leverer min nokia 6510 som er knust etter et sinnsykt smell i døra, og knust mobil i frakken.. ( "kom tilbake om 2 uker ")

ca 1.april - er på elkjøp, dem kan ikke finne igjen mobilen min, og jeg er ute av systemet dems ( kom tilbake om 1 uke )

ca 8.april - Tilbake på elkjøp, har nok engang kjempa meg fram til telefon avdelingen. denna gangen hadde jeg lært av mine feil, å handla med dagbladet/vg og 1.5 ltr cola for å korte ned ventetida.. Telefon er borte, jeg blir beskyldt for å aldri ha levert den, selv med vitner å skreven kvittering.. ( kom tilbake om en uke

ca 20.april - blir oppringt av elkjøp, som lurer på om jeg har telefonen hjemme

ca 30.april - er på elkjøp, litt mer enn middels forbanna.. så fort jeg fyra meg opp, fant de telefonen i systemet, men jeg får beskjed om at jeg ikke har levert telefonen hos de før den 28.april og at jeg husker feil.. den er IKKE levert før, for her gjør vi ingen feil, er svaret . ( kom tilbake om ei uke )

ca 5.mai,- er en tur på elkjøp, telefon er borte igjen, jeg er også sletta fra systemet på dataen.. jeg hadde vist ikke forsikring, selv om jeg 3 ganger før har vist gyldig kvitering om kjøp av mobil og forsikring.. ( telefon skal snart sendes inn på nytt, er klar om en uke )

ca 2 uker etterpå- er på elkjøp igjen, nok engang er jeg ute av systemet, å telefon, saken min og generelt alt er borte.. jeg sier jeg skjønner at feil kan skje, men at det når har gått 10 uker å at jeg snart forventer resultater.. ( kom tilbake om 2 uker - eller nei, vi ringer deg.. helt sikkert.. ikke noe problem )

Tidlig Juli - Tja, snart 2 mnd siden jeg var på elkjøp sist.. Ser jeg nærmer meg, da jeg ser en endeløs kø som står og venter uten å få hjelp.. Etter å ha venta omkring en time, for jeg beskjed om at jeg ikke er kunde/eller i systemet.. at jeg ikke hadde en forsikringsak liggende hos de.. Da jeg sprakk mentalt i vinkel, lagde litt dårlig reklame og nevnte navnet på eieren av butikken å at jeg hadde snakket med han om saken 2 ganger, fant de meg med engang, men ingen ting kunne ordnes om jeg ikke dro fra butikken.. for nå hadde de ikke passordet til maskinen i data/teleavdeling .. jeg sa det var greit, at jeg skulle komme tilbake dagen etter.. ( elkjøp, ingen problem, nå er vi i mål har fiksa det, kom i mårra du, nei foresten vi ringer deg klokka 10.00 )

dagen etter ca 12.30 .. - Hei, det gjaldt den telefon fra 09.mars.. nok engang var det problemer med å finne meg, men etter mange forsøk fikk jeg svar at jeg kunne velge meg en ny telefon, siden de hadde brukt så lang tid.. noe jeg regna med, hos oss ( i min bedrift ), tilbyr vi kunden noen nytt, om varen er mer enn 24 timer forsinka.. Men når jeg skal det, får jeg beskjed om at det kan jeg ikke.. " hos elkjøp går alt så etter boka " <- hvem bok .. ;=) .. men jeg fikk beskjed om å vente (30min) i butikken.. etter det, kom personen tilbake, å sa at telefonen min var blitt liggende så lenge, at jeg skulle få ny.. Men kunne ikke si noe om telefonen, så jeg trur de bare har mista den..

Jeg har nå fått valget om å få en telefon til 1 kr, noe jeg ikke er så keen på, ettersom jeg mener de har behandla meg serdeles tregt, å vist lite initiativ på å løse saken.. derfor ville jeg heller kjøpe en dyrere telefon, selvsagt tilbydde jeg meg å betale mellomlegget, noe som de ikke godtok.. Så

Nå sitter jeg her å vurderer hva jeg skal, men trur jeg skal benytte meg av 30 dagers full returrett.. ettersom jeg har abm, på telefonen, skal jeg kreve at kviteringen står " uten abm" , og at den virkelige prisen syns på kvitteringa.. ( da stiger jo prisen som kjent ) .. deretter skal jeg spasere inn igjen, å bytte inn varen min, som jeg har krav på.. da kan de enten det, eller gi meg tilbake min ødelagte telefon.. som faktisk er min vare enda.. men om de ikke kan det, noe de ikke kan, siden de har rota bort telefonen å prøvd å komme seg unna, må jeg få penger igjen..

Da skal jeg rett ned på nærmeste mobil butikk, å kjøpe meg den telefonen jeg vil, selv om det koster meg mye penger.. elkjøp, den trygghetsgarantien deres kan dere trøkke opp der sola aldri skinner med en totempælma på 4 mtr..

Det beste er at elkjøp alltid skal ringe, men ikke gjør det.. det fører til at jeg må møte opp for å få tak i de folkene jeg må snakke med.. de jobber som regel, samtidig som meg, så jeg har måtte ta meg fri fra jobben 2-3 ganger.. med timeslønn, og den velkjente elkjøp køen, har det kostet meg fort vekk 700-800 kroner.. men det værste er å bli beskyldt for å stå der å ljuge flere ganger, når jeg har vitner å deres egne kviteringer.. Jeg hadde blitt flau, om jeg jobber der, å så den samme kunden måtte komme tilbake 19 uker på rad, å spørre etter telefonen hans.. en av unnskyldningen var som kjent at de ikke hadde passordet til datamaskinen på mobil avdeling.. det var bare en i hele butikken som hadde det, å han var på ferie.. hmm... vell... bra planlagt elkjøp, å hvordan hadde det seg sånn at mange før meg, og etter meg fikk sjekke sine saker ? .. Å hvorfor " løste " alt seg på dagen, da jeg nevnte navnet på han som eide den elkjøp avdelingen, og sa at jeg hadde diskutert saken min med han, da han hadde vært på jobben min både fredag og lørdag.. den mandagen , da jeg nevne navnet hans og sa hva sa til meg . " du nekter å gå ut før du har fått ny telefon, hils dem fra meg, å si at dette ahr tat altfor lang tid, det skal ta maks 3 uker, ellers skal du ha ny telefon" ... da fikk de orden i sakene..

vel.. gidder ikke hisse meg opp, føler at elkjøp graver si egen grav, uten at jeg skal fyre opp noe mere enn det jeg allerede har gjort..

:thumbup: det er bare lissom blitt en komisk hendelse ut av alt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...