Gå til innhold

Gjøre en høytaler sprengsikker :P

Anbefalte innlegg

Var det XL15s elementer som sto i 1515? Har to fungerende XL15s og XL18s subber hjemme (altså en av hver) ... nostalgi :)

Har ikke fått testa de på skikkelig amp enda, men det blir snart. Noen som har hatt disse elementene som kan gi meg en pekepinn på hva jeg kan forvente?

synd at vega sluttet med bilanlegg :(

edit: eh.. de slutta vist ikke med bilanlegg... ser at Stroker pro serien kommer snart :D

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

edit: eh.. de slutta vist ikke med bilanlegg... ser at Stroker pro serien kommer snart :D

Cerwin Vega lager bilstereo som bare det.

De har bare fått en ny importør i Norge siden HiFi Klubben ville kutte ned på bilstereosalget.

Husker ikke hva firmaet heter.

Lenke til kommentar

Cerwin Vega lager bilstereo som bare det.

De har bare fått en ny importør i Norge siden HiFi Klubben ville kutte ned på bilstereosalget.

Husker ikke hva firmaet heter.

soundpressure heter firaet.jeg har hørt elementene i 1515 og mener de splite veldig bra.jeg har hørt 8 sånne subber i ei lita stue det var 2 par cerwin vega dc 15-15.splite som bare faan..det var tøft.. :w00t:

Lenke til kommentar

Ville bare gi en liten tilbakemelding på mitt prosjekt. Som dessverre ikke kom i startgropen engang :)

Å begynne å si at CV er for fjortisser osv er jo bare tull, synes det er bra til sitt bruk. Kunne ikke tenkt meg å putte disse inn i hjemmekinoen min, men når jeg har fester med 100+ folk så blir det skikkelig liv med disse :)

Forsterkeren jeg brukte var en Panasonic av ett eller annet slag, på 2x400W. (PA forsterker).

Den nye importøren på CV i norge er ikke Sound Pressure (værtfall ikke på hifi/PA), men det er EM Nordic. Selv om Sound Pressure har vært mye mere hjelpsomme mot meg enn det EM Nordic har. Ble faktisk sendt videre til Sound Pressure når jeg ringte til EM Nordic, fordi de hadde drevet så lite med det at de ikke hadde noe særlig peiling..

Grunnen til at jeg ville ha de sprengsikre er at jeg låner de bort til kammerater osv.. Sist gang jeg lånte de bort fikk jeg en forsterker til 4000 i bytte for en kveld hvor de lånte de :) Dessverre sprengte de driten ut av de denne kvelden :)

Har funnet ut at det koster for mye å fikse de for meg (må dessverre sette bort mye av jobben fordi jeg ikke har kunnskaper til dette). Hadde sikkert vært greit om jeg kunne ordnet det selv. Noen som vet hvor jeg burde henvende meg ang. salg av disse? QXL, bibud? Eller noe annet sted hvor det kanskje henger folk med litt mere hifi bakgrunn?

Takker for alle svar i denne tråden, synd det ikke ble noe av :)

Lenke til kommentar
alle nye høytalere monteres med DELEFILTER, og de fleste delefiltere slår av høytaleren før den sprenges...

delefilter fåes kjøpt på www.ljudia.no

Nå er ikke dette en ny høytaler, og delefilteret sammen med flere av elementene er sprengt i fillebiter..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

når jeg tenkter meg om så har jeg brukt høyttalere med "sprenge-sikrer" :p ...lurer på om det var noen gamle større JAMO høyttalere. Vi fikk i allefall denne sikringen til å gå på en fest en gang... var en form for autosikring, så de funka fint etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...