Gå til innhold

Pc'en min synger på siste verset!

Anbefalte innlegg

Heisann! Sitter her i sommersola og irriterer meg grønn over pc'en min. Den er ganske kraftig angrepet av virus og diverse, og derfor synger den på siste verset. Det smarteste ville såklart være å formatere, men jeg har ca 30gb med musikk som jeg ikke vil miste, og iallefall ikke brenne ut! Det har jeg ikke cd'er nok til, eller tid!

Finnes det andre alternativer? Eller blir det mange timer med brenning?

mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant et "smart" virus program, som slettet filene som var infisert automatisk. Dette var ikke særlig smart, siden det var windows-filer som var infisert. Derfor mangler diverse viktige filer, og jeg får en del feilmeldinger i starten. "Could not load image.dll" osv..

Lenke til kommentar

hmm

Det kan umulig være alle 30GB du trenger å ta vare på, Ser bare for meg din PC BARE MASSSSSSSSE ROT MED 35435453 Iconer på skrivebordet..

Det klør c: format.

Nei brenn ut det VIKTIGE! som jeg tipper er MAX 5GB formater.

Lenke til kommentar

Lær av dine feiltrin....

Alltid ha en partisjon på omlag 8-12 GB til Windows XP, der du kun legger OS'et og ikke noe annet. Da du en vakker dag må slette alt igjen fordi maskinen er blitt brutalt voldtatt gjennom masse programmer som er hjemmemekka i Polen, virus og halvferdige av-installasjoner, slipper du den nåværende problemstillingen med å slette alt som er verdt å spare på.

C: kommer og går, men D : til Z : består ! :D

Men nok prektigheter..... Dersom du har Fat 32.... Sett inn oppstartsdiskett, slett Windows Folderen manuellt og innstaller på nytt. Ikke koble deg på nett før du har fjernet alle virusene som eventulet ligger igjen.... Deretter kan du gjenta prossessen med sletting og innstallasjon.

Virus skal fjernes, ikke formateres bort.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

Alternativt kan du jo kjøpe en ny HD og installere denne i stedet for den gamle. (Billig med ny HD nå.) Når du har installert windows og oppdatert antivirus på denne kan du koble til den gamle og overføre alle mp3-filene og annet du vil ta vare på. Deretter formaterer du den gamle og evt. overføre filene tilbake.

[edit: ser at ikkeno kom med i forkjøpet med et lignende forslag ]

Endret av roolf
Lenke til kommentar

Noen tunger vil ha det til at det finnes et program som deler HD i to, slik at jeg kan legge det jeg vil ha der, og formatere den andre. En virituell HD altså. Er dette bare rykter, eller fakta?

Lenke til kommentar

slett alt du IKKE trenger av programvare, og annet, slik at du får ledig minst 30 GB på HD, lag en ny partisjon på 30 gb+ overfør musikkfilenene dine dit.

Sett in windows CD, start maskinen på nytt fra cd, formater område c og reinstallar window.

du har da fortsatt all din musikk inntakt.

Lenke til kommentar

Ja, partition magic skal klare dette. Dog en risk at hele disken går, men det er det jo også når du starter maskinen. Men skjer dette, må man formatere, og mesteparten av data er tapt, noe som unektelig er litt kjipt. Jeg har ikke hatt noen problemer med PM, men jeg har hørt om andre.

Lenke til kommentar
hmm

Det kan umulig være alle 30GB du trenger å ta vare på, Ser bare for meg din PC BARE MASSSSSSSSE ROT MED 35435453 Iconer på skrivebordet..

Det klør c: format.

Nei brenn ut det VIKTIGE! som jeg tipper er MAX 5GB formater.

Hehe, jeg har 500gb jeg må ta vare på :)

Lenke til kommentar

Du kan prøve å boote knoppix fra CD (den legger ingenting på disken din)

Så kan du koble til nettverket igjen (siden du ikke lenger kjører windows som virus er avhengig av) og flytte saker du vil redde til en anne plass (antar du kan ordne midlertidig lagring og nettverk i mellom)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...