Gå til innhold

verdt å kjøpe ekstren vannkjøling?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo ganske stor da.... Hvertfall hvis du drar med deg pcen mye.... den er også vifte fri så jeg vet ikke helt hva tempen blir har ikke sett så mange tester av den enda....

Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt et nytt kabinett og invendig vannkjøling....

eller du kan jo modde det inn i kabinettet.... ;)

Lenke til kommentar

Kan anbefale Koolance Exos. Ikke bare kjøler den bra, den ser også bra ut, og med de beltene man kan kjøpe ekstra så blir den også lett å dra med seg på LAN...

Med Koolance Exos kan man også kjøle GPU og hovedkort + harddisk osv tilfredstillende, det klarer ikke den Zalman-vannkjølern.

Jeg har klokket cpu-en min fra 2,12 ghz, til 2,3 ghz. Har enda ikke støtt på problemer, kan sikkert dra det lengre...

Lenke til kommentar

La meg si det slik, det er vel mer verdt å bygge ekstern vannkjøling enn det er å kjøpe.

I en separat kasse har man alle muligheter for å lage et kick ass system. God plass til radiator, vifter, vanntank, pumpe, og ikke minst lydisolasjon. I tillegg behøver man ikke tenke på varmepåvirkning fra andre komponenter.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg kunne se er temp. sensoren montert på oversiden av kjøleblokka. Med andre ord så er ikke temperaturen som avleses temperaturen på prosessoren med temperaturen på blokka og kjølevannet. Med andre ord er det vannet som holder en temperatur på 22'C :)

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Bruker selv Koolance Exos til kjøling av Chipset og Cpu. Bruker Koolanse CPU 200 kjøleren. Prosessoren er en Intel P4 2800 HT 800 (Costa Rica) klokket til 3,6.

HK er Abit IC7-max3 og ram er OCZ PC3200. Timing CPU/RAM satt til 5:4.

Ved romtemperatur 25 grader ligger den på 34 på idle og maximalt 41-42 på full load med prime over tid.

Kjører aldri exosen på annet enn nivå 1 på viftene.

Har hatt denne kjøleren noen måneder og må si den har fungert upåklagelig. Utseendet er det ikke noe å si på. Portabliteten er god siden selve kjøleren kan frigjøres fra vannslangene med to godt fungerende hurtigkoblinger.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...