CareBear2k Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg startet opp en gammel pc jeg hadde liggende og det kom denne feilmeldingen : DISK BOOT FAILURE,INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. Hva er galt kan noen hjelpe meg ? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Har du skjekket at det ikke ligger en diskett i diskettstasjoen, det er den vanligste grunnen til en slik melding, hvis det ikke er dette er det noe galt med operativsystemet på harddisken. Lenke til kommentar
hce Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Mest sannsynlig er det ikke installert et operativsystem på maskinen, evt. så er MBR (Master Boot Record) ødelagt. Last ned f.eks. Knoppix www.knoppix.org og se hva som er på maskinen (bootes fra CD ). Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Kan også starte med win98/me oppstarts disk for å se hva som er på disken. Lenke til kommentar
CareBear2k Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Har du skjekket at det ikke ligger en diskett i diskettstasjoen, det er den vanligste grunnen til en slik melding, hvis det ikke er dette er det noe galt med operativsystemet på harddisken. Det ligger ingen disket i disket stasjonen.. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Det ligger ingen disket i disket stasjonen.. Vel da er nok operativsystemet på harddisken ødlagt. Kan vel også være at harddisken ikke er koblet i skikkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå