Gå til innhold

jada jada! Show me the damn files!

Anbefalte innlegg

Sikkert et teit spørsmål, men er det noen her som vet hvordan jeg får win2k til å slutte å plage meg hver gang jeg går inn i program files eller systemmappa? Må hele tiden drive å trykke Show Files, og har ikke sett noe sted jeg kan skru av dette.

Ville satt stor pris på en løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt lei av det jeg også :smile:

Fant ut en metode som fungerer.

Lag deg en bat fil med disse komandoene (klipp og lim), eller skriv inn manuelt.

Endringene blir permanent her hos meg. Om det følger uønskede bieffekter så har ikke jeg sett noen enda (ADVARSEL: jeg har ikke sjekket hva alle instillingene i filen betyr, men det er vel bare kofigurasjon for gjeldene mappe). Går jo alltids å gjøre om igjenn!

c:

cd...............................

cd programfiler

attrib -h desktop.ini

ren desktop.ini desktop.bak

cd..

cd winnt

attrib -h desktop.ini

cd system32

attrib -h desktop.ini

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-21 09:51, bic-judge skrev:

Hei! Smart løsning på problemet, men her en en enklere og muligens tryggere måte.

------

Åpne min datamaskin å trykk:

Tools

Folder Options

Show

Trykk her av haken ved parameteren:

"Hide protected systemfiles(recommended)"

Velg så Ja på spørsmål om du vil vise disse filene > OK alt skal være bare bra :smile:

- TechSupport

Denne var en smule lettere enn Eiga sin løsning... :razz:

Lenke til kommentar

Arrester meg om jeg tar feil:

Hide protected systemfiles(recommended), viser bare system-filer etter att man har valgt-->vis filer.

Er du sikker på at du ikke har trykket, vis filer for derretter endre instillingen som nevnt over?

En omstart av maskinen vil bekrefte om innstillingene blir permanent.

Jeg skal innrømme at mitt system er 'eksprementert' noe med, og at instillingen ikke virker helt som det skal her hos meg.

Ett tillegg til mitt innlegg over:

kan lage en egen desktop.ini med denne linjen:

[.ShellClassInfo]

ConfirmFileOp=1

Dersom du er redd for å slette noen system-filer ved en feiltakelse.

[ Denne Melding var redigert av: eiga på 2002-04-21 10:49 ]

Lenke til kommentar

Den desktop.ini løsningen så ikke ut til å gjøre noe fra eller til på min maskin og jeg er ikke så lysten på å bruke 98 interface pga funksjoner jeg liker. Jeg forsto ikke helt det øverste forslaget, hvor er det meningen jeg skal skrive inn den kommandoen?

Ever

Lenke til kommentar

Desktop.ini eksempelet fungerer da fint på min maskin (OS installert på c:?), grunnen til at det ikke virker hos deg er vel fordi desktop.ini er en skjult fil. Du må gjøre den synlig/skrivbar dersom du skal bruke mitt 'gamle' forslag. I tillegg må den nye desktop.ini filen se slik ut:

[ExtShellFolderViews]

Default={5984FFE0-28D4-11CF-AE66-08002B2E1262}

{5984FFE0-28D4-11CF-AE66-08002B2E1262}={5984FFE0-28D4-11CF-AE66-08002B2E1262}

[{5984FFE0-28D4-11CF-AE66-08002B2E1262}]

PersistMoniker=file://Folder.htt

[.ShellClassInfo]

confirmFileOp = 1

Når du lagrer filen, må du skrive "desktop.ini" i apostrofer for at filen skal få rette fil-endelse.

Skriv kommandoene inn i dos vindu (start->run->skriv inn:cmd), og utfør en kommando-linje av gangen.

Har 'forsket' litt på desktop.ini filene og her er en bra link om temaet.

Følg oppskriften på linken. Mye mer (og bedre) der enn det jeg har forklart. Du kan tom legge til egene iconer på mappene. Gidder du ikke lese det, kan du bruke eksemplet jeg beskrev først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...