Gå til innhold

Hvilket gfx kort? (Dual screen)

aCa

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har planer om anskaffe meg en ny PC og hadde egentlig bestemt meg for å velge X800PRO 256MB som lå på ca 3500kr. Men så ha jeg lest en del mer angående nVidia vs ATI og deres støtte for bruk av to skjermer. Jeg har to 19" Samsung LCD'er som jeg skal bruke på denne PCen og koble den til TV for muligheter å se film. Det er viktig for meg at det er god støtte for bruk av to skjermer og da kan det virke på meg at det er best å velge ett nVidia kort.

Noen formeninger hva som vil anbefale til mitt bruk i prisklassen 2000-4000kr? Å kjøpe geForce 6800 ligger på smertegrensen av hva jeg er villig å betale for ett gfx kort. Jeg har også vurdert å kjøpe ett billigere kort i prisklassen 1500-2500kr istede også heller oppgradere tidligere enn planlagt. Men jeg synes alle de forskjellige betgnelsene på nVidia kortene er veldig forvirrende :dontgetit: Hvis noen hadde hatt noenforslag til spesifike modeller hadde jeg satt pris på det.

Er det forresten noen av kortene som har 2x dvi + s-video utgang?

PS: Jeg har ikke planer om å overklokke.

PPS: Støynivå på kortet har også noe å si for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, GeForce 6800 GT har dual DVI ut, vet desverre ikke hvordan det er med s-video ut...Tror ikke det fins dual av det på noe skjermkort? :hmm:

Dette kortet støyer visst ikke mye heller ifølge diverse tester, bare så du slipper å bekymre deg for at det er en "dustbuster"! :!:

edit: leiiif

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar
,05/07/2004 : 14:07] Vel, GeForce 6800 GT har dual DVI ut, vet desverre ikke hvordan det er med s-video ut...Tror ikke det fins dual av det på noe skjermkort?  :hmm:

Dette kortet støyer visst ikke mye heller ifølge diverse tester, bare så du slipper å bekymre deg for at det er en "dustbuster"!  :!:

edit: leiiif

Ops tror jeg formulerte meg litt dårlig. Lurte på om det var noen kort med 2xdvi + 1x s-video :) Så på GeForce 6800 GT på priguiden på hw.no og de jeg fant som butikker hadde var med 1 dvi og 1 vga. MEN det med 2x dvi var egentlig mest fordi jeg var nysjerrig. Ikke noe krav fra min side.

Har egentlig bare rett og slett problemer med å finne ut hva jeg skal kjøpe. En av 6800 versjonene eller en av de billigere variantene. Krav er muligheter for å koble på to skjermer (kan godt være 1dvi og 1vga) og at den har s-vide utgang.

EDIT: Jeg så at ultra versjonene kom med 2x dvi... men de kostet fra 4300kr... kunnde godt tenke meg å bruke mindre penger enn det :)

Endret av aCa
Lenke til kommentar

Jeg kjører et gammelt GeXcube Radeon 9600XT med dual display, funker fint, men litt i det tregeste laget for spill. Vent en liten stund, forhåpentligvis vil 6800/x800 kortene synke litt i pris. Evn. kan du kjøpe MSI 9800Pro kortet på psdata.no, dette kortet er egentlig et 9800XT kort men selges som 9800pro til 1825,-

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=266631

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=106...lAction=details

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Jeg så at POV også har en GT versjon som koster 3995 hos netshop... deet er akkurat innenfor mitt budsjett... det var litt fristende. Noen som har sett noen tester/sammenligninger/roundups av spesifike prodsenters sine geforce 6800 kort. Uff frister mer og mer å kjøpe ett geforce 6800... men usikker hvilken produsent sin.

Alternativt går det kanskje ann å kjøpe MSI 9800Pro men da er jeg igjen litt skeptisk til ATI når det kommer til støtte for to skjermer. Hmm... vrient.

Lenke til kommentar

Jeg tror NVIDIA er et bedre valg når det gjelder dual skjerm oppsett.

Les selv

We're not sure why ATi's cards don't support spanning modes. Most likely, the driver is to blame. The driver treats ATi multi-monitor cards like two individual devices, each with its own driver. As a result, ATi's cards have to be considered second choice for dual-monitor gaming setups.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...