Gå til innhold

R9800 Pro vises som R9800 XT

Anbefalte innlegg

Noe er rart her, bruker OmegaDriver 2.5.36b, klokket til max rett før artifacts og får kun 14000 3dmarks (2001 se), AA/AF skrudd av.

Prøv å avinstaller driveren og installer på nytt igjen. Ellers kan du prøve å formatere.

Endret av SpinNdre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan ser man at det er 2,5 ns minne?

På mitt Sapphire R9800Pro er det Hynix minne men jeg vet ikke ns på det.

Edit: Jeg klarer å få 476/385 på kortet mitt, men da blir det artifacts. Har forøvrig artifacts hele tiden pga. at jeg har bare 200W psu, men da blir det artifacts i f.eks

Half Life, noe jeg ikke har ved standard hastighet.

Endret av morgus
Lenke til kommentar
Med nyeste Catalyst fikk jeg 14200 :/ ... fortsatt klokket til samme! hjelper det med en BIOS update? Synes dette er veldig lavt, fikk jo ca. 12000 med mitt radeon 9600xt.

prøv og reinstaller chipset driverne til hovedkortet.

har du intel system bør du reinstallere intel inf utility om du har brukt det.

Lenke til kommentar
ok, beklager at det ble off topic. :ermm:

Fikk bare litt forhåpninger om at mitt kort også har xt gpu

Driverne, Windows etc.. gjenkjenner MSI 9800pro kortet som 9800XT. Så det er et XT kort, men noe er feil et eller annet sted, jeg får så lav ytelse. 2000 mer enn mitt gamle Radeon 9600XT.

Lenke til kommentar
Driverne, Windows etc.. gjenkjenner MSI 9800pro kortet som 9800XT. Så det er et XT kort, men noe er feil et eller annet sted, jeg får så lav ytelse. 2000 mer enn mitt gamle Radeon 9600XT.

hvor mange poeng får du i 3DMark?

Edit:Glem det, så det nå

Endret av morgus
Lenke til kommentar
Med nyeste Catalyst fikk jeg 14200 :/ ... fortsatt klokket til samme! hjelper det med en BIOS update? Synes dette er veldig lavt, fikk jo ca. 12000 med mitt radeon 9600xt.

prøv og reinstaller chipset driverne til hovedkortet.

har du intel system bør du reinstallere intel inf utility om du har brukt det.

Det hjalp ikke. Fikk samme resultat.

Fikk dessuten kun 6014 i 3dmark03.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Det hjalp ikke. Fikk samme resultat.

Fikk dessuten kun 6014 i 3dmark03.

Hei igjen!

Eksakt samme resultater som meg det gitt :) både på 2001 og 2003 (hadde 9600xt før jeg også)

Mon tro om det ikke blir høyere?

Hvem av oss har "the balls" til å flashe med XT bios først? (ikke jeg ihvertfall for jeg er en pingle meg sånne ting :cry: )

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

Jeg tør ikke, kortet er så deilig fra før :)

Er det noen som vet om VGA Silencer passer på dette MSI Radeon 9800Pro (men som egentlig er XT) kortet? ... Ifølge en PDF fra de som lager VGA Silencer så står det at den egentlig ikke skal støtte 9800XT.

Lenke til kommentar
Prøv og innstaler catalyst 4.7 da...

Vel 3dmark 01 er veldig avhengig av god cpu. Så det kan jo være denne som begrenser poengene. Får selv ikke mer enn 11000 med mitt 9800Pro i 01, grunnet min trofaste gamle XP2200+

Lenke til kommentar
Hvem av oss har "the balls" til å flashe med XT bios først? (ikke jeg ihvertfall for jeg er en pingle meg sånne ting  :cry:  )

*Tronaldo*

Det skal ikke være noe problem å flashe. Så lenge du følger guiden som ligger som sticky her på forumet, og tar backup av den originale biosen, kan du bare flashe tilbake hvis biosen ikke passer helt. Har selv gjort dette på mitt Powercolor 9800Pro (bare r350 desverre). Likte ikke renderingsfeilene som kom i 3dmark 03 pga 350-kjernen, så jeg flasha tilbake igjen. Skal visstnok bare være der de kommer men... Overklokker det til 429/372 som pro istedet, så det får holde for nå.

Back on subject: Ser ut til å være litt vanskelig å finne en bios spesielt for dette kortet, siden det tydeligvis avviker fra referansedesignet. Flere som prøver her: http://forums.ocfaq.com/showthread.php?t=2591

Hvis man tar backup skal det likevel ikke være farlig å prøve forskjellige andre. Man kan alltids flashe tilbake. Ligger vel en link til diverse bioser i den nevnte guiden. Pass på at de er beregnet for riktig minnetype.

-LooD-

*edit: feil url

Endret av LooD
Lenke til kommentar
Kom Hjem fra ferie idag, og henta kortet mitt på posten!

Satte i kortet og la inn driverene som fulgte med. Må si at det var mye "bugs" i FarCry og BFV, men det ble meget bra etter jeg la inn cataclysm 4.7!
Ser lovende ut. FarCry er nå vakkert å se på. Bytta ut mitt gamle MSI Geforce TI4200 som jeg også kjøpte på PSdata i sin tid!
Lenke til kommentar

hva er mest krevende av BFV og farcry? har ikke spilt farcry (enda. har iso på PC) men spiller en del BFV. da jeg skjønte at det var på tide å bytte ut Geforce4 mx440 kortet mitt.

de får nye kort inn i morra sier dem, får håpe det da. da blir det Msi Radeon 9800Pro på meg.

catalyst? det er ikke driverene som følger med eller? lastes dette et annet sted?

Lenke til kommentar
catalyst? det er ikke driverene som følger med eller? lastes dette et annet sted?

Jo da, det er nok catalyst-drivere som følger med kortet. Men du gjør lurt i å laste ned siste utgave når du skal installere kortet. 4.7 er nyeste akkurat nå.

Nja... Det stemmer ikke helt. Driverne som følger med kortet er MSI sine egne (modda) drivere. De oppdager kortet med "rett" navn - dvs Pro, mens ati sine catalyst drivere finner kortet som XT.

Catalyst drivere for WinXP.

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...