Gå til innhold

Bassisten - bandets "glemte" frontfigur?


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvorfor Newsted drog fra Metallica?

Newsted ble ikke skikkelig integrert i gruppa, Newsted ville også ha et friår, men det gikk ikke resten av bandet med på. Det sies også at ikke Newsted og Hetfield var enige i ting etterhvert også. Med mine ord, så vil jeg si at Newsted ble fryset ut av gruppa.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor Newsted drog fra Metallica?

Newsted ble ikke skikkelig integrert i gruppa, Newsted ville også ha et friår, men det gikk ikke resten av bandet med på. Det sies også at ikke Newsted og Hetfield var enige i ting etterhvert også. Med mine ord, så vil jeg si at Newsted ble fryset ut av gruppa.

Jason ville ha et friår til å jobbe med egne prosjekter, da james havnet på "kjøret" og det var stille tider i bandet. og etterhvert havnet på avrusning.. da foreslo jason et år vekk fra metallica.

Dette ble ikke godtatt, av resten av bandet og når da jason er en "musikk bohem", som har takket nei til kone og barn for å kunne fokusere på musikken, kunne ikke dette forenes, med stillstand i spilling.

Derfor takket han for seg..

Og ja, jason ble aldri skikkelig integrert i gruppa, gutta tok ut sorgen over tapet av cliff på jason. og ble skikkelig tynt i mange år, noe som etterhvert bedret seg, men ble aldri et "skikkelig opptatt medlem".

Lenke til kommentar
Så, hvorfor er det sånn at man i stor grad retter blikket sitt mot gitaristen? (eller runkeren om du vil.) Er det de raske, lyse gitarsoloene (Les: gitarvoldtekten) og de stabile, men likevel så heftige riffene som får oss til å glemme den stakkars bassisten?

når det gjelder Turboneger vil jeg si at Happy-Tom ikke blir glemt. Tvert imot, han er et av bandets frontfigurer :thumbup:

tom.jpg

:w00t:

Endret av Nidhogg
Lenke til kommentar
Så, hvorfor er det sånn at man i stor grad retter blikket sitt mot gitaristen? (eller runkeren om du vil.) Er det de raske, lyse gitarsoloene (Les: gitarvoldtekten) og de stabile, men likevel så heftige riffene som får oss til å glemme den stakkars bassisten?

når det gjelder Turboneger vil jeg si at Happy-Tom ikke blir glemt. Tvert imot, han er et av bandets frontfigurer :thumbup:

Uten tvil.

Lenke til kommentar

Bassisten vil alltid være i bakrunn da det er gitaren som er fremhevet i de aller fleste sanger. Det sier derimot ingenting om bassistens nødvendighet i den store sammenheng. De fleste sanger ville vært en begredelig affære uten bassisten. Jeg vil kanskje gå så langt som å si at bassisten er den viktigste ingrediensen i et rockeband. Gitarer kan man alltids klare seg uten.

Hør på sangen Babe Ruth - The Mexican... Den herligste basslinjen ever!

Lenke til kommentar
Jeg digger det når man hører bassen nesten like godt som gitaren.

Et godt eksempel på dette er Spiral Architect. De er norsk, har bare ett album, men det albumet er så genialt at jeg aldri får nok av det, spesielt bassen.

Lars K. Norberg er god, man hører hvem han har hørt på... Doug Keyser fra Watchtower. De skal forresten i studio igjen, noe som er på tide ettersom siste skive kom for 15 år siden.

We're keeping in contact a few times a week, and it looks like we're headed into the studio in September to record 5 of the 8 songs. Keep your fingers crossed.
Intervju med Ron -> link.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...