Vo0do0 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Neida du har helt rett i det, men som sagt er FarCry et NV spill. Stemmer. Og slike ting får meg forbannet. Det blir piss når man må velge kort ut i fra hvilke spill produsenten velger å kjøpe opp. Jeg var innstillt på å gå for et XT PE, men når jeg ser hvilke spill NV har i lomma, begynner jeg å lure. Her er en liste. nvnews forum. (56k advarsel) Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Blir ikke forbannet selv av slikt, ATi har Get In The Game (GITG) der blant annet HL2 er. Eneste problemet er at CryTek ikke vil søtte alle funksjonene til Ati, og det samme gjelder da for HL2 der ikke NV får full støtte med en gang. Men som sagt spiller man mye Ogl spill er NV40 brikken å eie. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) Hvorfor kun på NV4x? Dette har vel vert støttet av ATI så langt tilbake som r9700 har det ikke? Det har med Sm3 støtten som krever Fp32. FP blending krever ikke FP32 og det er ikke en del av SM3.0. nVidia har sagt at NV40 støtter FP16 blending, ikke FP32, så det er noe rart med den kommentaren til Crytek. Endret 5. juli 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) Skal prøve å finne linken der jeg leste om det Mista. En annen ting er ikke Painkiller et DX8 spill?? Cevat Yerli: It’s more about the FP16 versus FP32 format. We’re using it [FP32] for HDR, which is not supported by ATI. Endret 5. juli 2004 av Robin B Lenke til kommentar
Troggen Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Hehe . Ser at Crytec er Interesert i å legge inn mest mulig i Cry Enginen sin for senere salg . Var jo en god nyhet for Ati brukere da . Har min tvil på sm3.0 støtte i Halflife 2 siden det ble bekreftet at det ikke skulle være støtte for sm3.0 av Fatsoen Gabe Newell (Jakubs Sm3.0 spill liste Nvnews) Lenke til kommentar
Nuvian Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 kult det,er bra at de som har ATI kort også får noe nyt i patcher Lenke til kommentar
viranth Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg synes det er litt merkverdig at de ikke hadde støtte for dette allerede ved utgivelsen. Skulle tro at Crytech hadde litt fremtidsvisjoner og hadde pratet med Nvidia og ATI om hva som skulle komme ut, slik at vi ikke fikk vite hva spillet ville støtte lenge etter det kom ut. Jeg må nesten bare le.. Søren ikke lett å gjøre folk fornøyde.. Hehe, mente det ikke slik. Men du ser spill som HL2 og Doom3 prate om hva de vil støtte og slikt, mens FarCry fikk man aldri høre noe om dette før inntil bare noen dager siden. Skulle tro at spillutviklerne visste litt bedre enn oss hva som ville komme ut, og da kunne ha dette ferdig til release.. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) Neida du har helt rett i det, men som sagt er FarCry et NV spill. Stemmer. Og slike ting får meg forbannet. Det blir piss når man må velge kort ut i fra hvilke spill produsenten velger å kjøpe opp. Jeg var innstillt på å gå for et XT PE, men når jeg ser hvilke spill NV har i lomma, begynner jeg å lure. Her er en liste. nvnews forum. (56k advarsel) mye bra spill som kommer STALKER: Shadows of Chernoby stiller jo nesten i egen klasse,tror hardware kravene vil være store i et slik spill(dx9).. Endret 5. juli 2004 av Traxco Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Okey, har et par spørsmål til dette.. Jeg har; Radeon 9800XT, AMD 2500+, 512RAM... Jeg syntes ikke spillet går noe "serlig" bra på maskinen min.. En kompis av meg har R9600PRO, samme prossesor MEN 1024 i RAM.. Hos han velger den high på nesten alle pungtene når man trykker på auto på advanced options.. Mens hos meg velger den medium på nesten alle.. Har hørt at RAMen kan ha noe å si på kvalitaten i spillet.. Stemmer dette, kan det være fordi jeg har "bare" 512 i RAM??? Noen som vet når denne patchen kommer?? Vil den funke på R9800XT?? sorry for mange spørsmål.. (dere kan jo dele på dem) Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Okey, har et par spørsmål til dette.. Jeg har; Radeon 9800XT, AMD 2500+, 512RAM... Jeg syntes ikke spillet går noe "serlig" bra på maskinen min.. En kompis av meg har R9600PRO, samme prossesor MEN 1024 i RAM.. Hos han velger den high på nesten alle pungtene når man trykker på auto på advanced options.. Mens hos meg velger den medium på nesten alle.. Har hørt at RAMen kan ha noe å si på kvalitaten i spillet.. Stemmer dette, kan det være fordi jeg har "bare" 512 i RAM??? Noen som vet når denne patchen kommer?? Vil den funke på R9800XT?? sorry for mange spørsmål.. (dere kan jo dele på dem) w0d00 har du lest alle innleggen i denne posten ? Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 nei, har skumma gjennom mesteparten..soirry... Dårlig av meg og ikke lese innleggene ordentlig først.. MEN, noen som vet om det med RAM stemmer.. At det kan være at jeg trenger 1025Mb RAM..??? Og at det er det som gjør at det ikke er like bra som hos kæmmisen min... Lenke til kommentar
fixxer Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 FarCry spiller bedre på 1024 enn 512 ja. Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Okey, hadde planer om å kjøpe meg disse: http://www.fbn.no/product.php?skin=department&department=654 (Bare for å være på den sikre siden,hehe) "Trenger" nok ikke så mye RAM når man bare spiller ETT spill, men er greit å ha, syntes nå jeg da... Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg synes det er litt merkverdig at de ikke hadde støtte for dette allerede ved utgivelsen. Skulle tro at Crytech hadde litt fremtidsvisjoner og hadde pratet med Nvidia og ATI om hva som skulle komme ut, slik at vi ikke fikk vite hva spillet ville støtte lenge etter det kom ut. Jeg må nesten bare le.. Søren ikke lett å gjøre folk fornøyde.. Hehe, mente det ikke slik. Men du ser spill som HL2 og Doom3 prate om hva de vil støtte og slikt, mens FarCry fikk man aldri høre noe om dette før inntil bare noen dager siden. Skulle tro at spillutviklerne visste litt bedre enn oss hva som ville komme ut, og da kunne ha dette ferdig til release.. "FarCry fikk man aldri høre noe om dette før inntil bare noen dager siden. " DU fikk ikke høre det før for et par dager siden... Dette er gamle nyheter... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Skal prøve å finne linken der jeg leste om det Mista. Jeg er klar over at FP32 er et krav for SM3.0, men det er ikke FP blending. FiringSquad: So basically your requirement for HDR is FP32? Cevat Yerli: Yes FP32 blending. FP16 texture filtering and frame buffer blending makes developer's lives much better for high dynamic range type applications, as well as having a significant positive impact on performance and quality for those classes of applications as texture filtering can be done in higher precision w/o using shader passes (and/or without performing filtering in lower precision). Det henger ikke helt i sammen. Men uansett så gir HDR i FarCry visnok et ganske stort ytelsetap samt det gjør AA ubrukelig. En annen ting er ikke Painkiller et DX8 spill?? Så vidt jeg vet bruker Painkiller max PS1.4 shadere ja. Hehe, mente det ikke slik. Men du ser spill som HL2 og Doom3 prate om hva de vil støtte og slikt, mens FarCry fikk man aldri høre noe om dette før inntil bare noen dager siden. Skulle tro at spillutviklerne visste litt bedre enn oss hva som ville komme ut, og da kunne ha dette ferdig til release.. Technology is moving so fast in the PC Graphics space that many developers neither have the time nor the capacity to spend an age thinking about the various nuances of some of the elements that are available on every single platform available - often they are more concerned about time and budget constraints that their publishers are putting on them and dealing with scalability issues for the PC Platform. Console developers can often afford to invest time in more estoric solutions that may not be immediately obvious, because their platform is not going to change in six months time but will often last for 5 or so years - this is why the level of quality of console titles still rises into the lifetime of the console as developer are finding ways to get more out of the platform. PC developers often have to look for the banner features, rather than digging deeper, because of what they are dealing with on the platform, and they are usually looking to the IHV's to even provide them the support and insight into those, which is why ATI and NVIDIA spend heaps of cash on developer conferences and have developer relations teams assisting developers in their work, and often writing chunks of code for them. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Så vidt jeg vet bruker Painkiller max PS1.4 shadere ja. Takk, da er konspirasjonsteorien min snart klar. I grove trekk gjør NV hva de kan for at færre skal bruke Sm2 og heller gå direkte fra 1.4 til Sm3. Da ser det ut som Painkiller blir et godt eksempel, Ati blir stående uten Sm2 støtte og NV får Sm3 ja ja da vet vi hvem som vinner bilde kvaliteten der...... Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Det står på Nvidias offisielle hjemmesider at recommended GPU til FarCry er nVidia. Selvfølgelig står det det på hjemmesidene til nVidia. Hadde tatt seg ut om det hadde stått rekomendert GPU er ATI på hjemmesidene til nVidia Du skjønner ikke hva jeg mener tydeligvis. Det som er cluet her er at nVidia har Crytek sin egen tillatelse til å skrive at FarCry funker best på nVidia hardware, slik som ATI med Half Life 2. Lenke til kommentar
Troggen Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Ser mer på det som reklame . Er ikke alltid de kortene som står på Twimtbp eller Gig som gir best spelloplevelse Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Hvorfor kun på NV4x? Dette har vel vert støttet av ATI så langt tilbake som r9700 har det ikke? Det har med Sm3 støtten som krever Fp32. Jeg mener bestemt at jeg har lest at HDR er mulig med SM 2.0... Eller tar jeg helt feil nå? Edit: Leif. De droppet støtten for sm2.0 etter press fra nvidia. (såvidt jeg har fått med meg) De lager støtte BARE for sm3.0... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Vil dette få noe å si for 9800/R380-kort? Eller bare de nyeste x800-kortene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå